|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur går jag, som egentligen inte är berättigad att ha en liten en, tillväga om jag trots allt ska ge mig på att skaffa dessa små regplåtar? Länk | |
| Länk | |
|
Hmmm...vet du om dom klarar en granskning av polis eller besiktning? Länk |
|
BMW E39 |
Zatzy.com De har också nån typ av modell... |
|
Nja, då kändes Thorsells variant schysstare. Länk |
|
|
Endast vägverkets egna skyltar är godkända. Jeppe |
|
|
micro har en snygg som är väldigt lik vägverkets. www.micro.se fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Jeppe: Hur går jag då tillväga om jag vill ha en liten plåt från Vägverket? Länk |
|
järnet |
Godkända skyltar! Typiskt svenskt trams. så länge det står rätt bokstäver och rätt siffror på skylten så spelar det väl för f...n ingen roll vem som tillverkat den. Vägverkets egna skyltar tappade ju all reflextape när man högtryckstvättade dem för några år sedan. skulle dt göra dem bättre än de som hade texten kvar!!!??? Våga Vägra! Gör en egen skylt och be snuten fara åt h...e om de har synpunkter. Alternativt kan du ju sätta på en liten, helt svart skylt, och säga att den är tillverkad av Vägverkets godkända leverantör. Beklaga att texten är borta och fråga Poliserna vad de tycker att du skall göra åt det problemet. Föreslå några lämpliga bokstavs- och nummerkombinationer som du tror dig minnas att det en gång stått på skylten. Förmodligen åker du på lite böter men, va faan! |
|
vad jag har fått förklarat till mig är att har bilen inte små plåtar orginal.. finns ju faktiskt på vissa modeller, men man får inte byta till det själv, bilen betraktas då som man kör utan plåtar helt och hållet, vilket inte kan vara särskillt bra. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Järnet: Tack för att du inspirerade mig, ska beställa skylt från Thorsells :) Länk |
|
|
Om jag inte är felinformerad är det billigare att åka utan skylt fram än att ha "falsk" som det heter när man har icke godkänd. Körde min 200SX utan framskylt hur länge som helst utan att bli stoppad. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enda chansen utan nån kompis på vägverket är att beställa små skyltar vid privatimportering av en BMW redan från början, då jag ställde frågan. Men har man en amerikansk bil no problem då kommer skyltarna på ngr dagar vet jag av egen erfarenhet. MVH Hasso |
|
Hasso: Mao är det ingen idé att ge sig på att börja dividera med Vägverket om att jag borde få små plåtar? Länk |
|
|
Köp en billig skrotbil som man måste ha små skyltar till och skaffa sedan personliga skylltar till den, då får du små. Sedan byter du bil och skylten följer med ägaren inte bilen. Då har du små personliga på BMW:n. Jag känner en som gjort på det viset! Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jasså är det så man gör!!!Men det kostar. Maltek: Nä det var ingen idé att ens tänka på, det var inte BMW kvalificerad för tyvärr. men killen jag köpte huset av för 2 år sedan jobbar där så jag ska gå på honom nästa gång jag pratar med honom har jag tänkt. MVH Hasso |
|
men omman vill ha en liten "o"persónlig skylt, då blir det värre, hehe kanske går att exportera bilen, och importera den igen, fast det kanske inte är så smart i längden, dessutom ännu dyrare.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Ingo: Tack för tipset, dessvärre är det ju en dyr lösning på problemet. Hasso: Lyckans ost som känner en på Vägverket! Tror att jag satsar på skyltar från Thorsells, att köra med skyltar som ej är Vägverkets egna räknas som att köra utan skyltar och några hundringar i böter kan man väl överleva, om nån nu ser att den inte är äkta vilket jag starkt betvivlar :) Länk |
|
|
som jag skrev innan så spelar det inte nån roll om du kör med vägverkets små plåtar, har du inte det orginal så betraktas det ändå som att köra utan plåtar.. man kan ju ha orginalplåtarna i bakrutan eller nått, hehe [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Dannej: Hur vet polisen att jag inte har det original, finns ju mängder med E36:or som åker runt med sådana. Får dom upp att bilen inte ska ha små om dom slår på den? Länk |
|
|
fråga inte mig, men det finns ju dessutom bilar som har likadan nupperplåt som på mc och traktorer, alltså 2 rader. och man får endast ha det bilen kommer med från fabriken. och det har dom garanterat register på vilka bilar som ska ha och inte ha. det är ju faktiskt inte så många moideller som har det. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.