|
|
|
|---|---|
|
Tankande bilen i fredags och sedan har den bara gått som piss. var på DIS kontroll och bara tändningsmissar och elende hittade inget fel sedan idag får ja reda på att det var feltankat diesel i 98 pumpen. Min fråga vad händer vad tar stryk i motorn med mera kört ca 30 mil till och från verkstaden och bilen knackar mycket mera än vanligt iaf.. Bilen ifråga är en M5 00a | |
Papageno |
Föreståndaren för macken är direkt kvalificerad för minst en pungspark *S* Det minsta jag hade nöjt mig är en fri verkstadsbesök hos någon aukt, BMW-verkstad av macken |
|
Sök på nätet (även på denna webbplats), eftersom ngt liknande hände nyligen och ägarna till bilarna såvitt jag minns skulle få ersättning för skador. Jar har dock inget minne av att misshandel av föreståndare (som kanske inte ens är skyldig till misstaget) ingick i denna. Jag är inte alls säker på följande påstående, men jag TROR att det var OK i Stockholm som hade fel bränsle i pumpen om det är korrekt kanske det underlättar sökningen. Hoppas det ordnar sig. Mvh Mikael |
|
|
Det var inte mackens fel iaf de fick reda på problemet nästan en vecka efter det inträffade av OK centralt. Fick fylla i några paper idag och en försäkringsagent för OK skulle ringa upp mig nångång i framtiden... Men de vesäntliga är ju om nått har tagit skada eller försämrats av denna olycka. |
|
| Se till att få det dränerat! Låt auktoriserad verkstad gå igenom bilen noggrant, räkningen får macken i fråga stå för. | |
| Shell hade problem att dom hade blandat disel i v-power tanken på en mack och det blev dyrt med många motorrenoveringar som följd.Sök på nätet så kommer du nog hitta en hel del läsvärt om det. | |
|
Såg det då ja letade lite info nu hoppas bara att inte det blir någe problem att fixa till bilen bara. Den går fortfarande som en kratta trots ny bensin i tanken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.