AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.495

328-96 under 5 000 mil

es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
2 ägare skinklädsel metallic manuell coupe servicebok och svensksåld ! vad kan man ungefär begära för pris på en sådan ?
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Uj Uj vad svårt.
Finns det sådana?

Bör inte bli alltför billig om bilen är i mycket bra skick.
Och milen VERKLIGEN stämmer.

Vågar mig faktiskt inte ens på en gissning i detta fallet.
Någon entusiast som kan hjälpa till?

Leffo
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
funderar nämligen på att köpa via en bekant och hon är andra ägaren och första ägaren var hennes pappa som köpte den ny på m-bilar här i eskilstuna och miltalen är jag 100 på
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Har den klarat sig från dörruppslag och P-skador så
är den förmodligen att betrakta som en sk. "Pärla".

Vilket gör den extra svårvärderad...

Mvh.

Leffo
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
En sådan vagn är värd att bevaras och bör framföras och vårdas med förstånd,
utan våldtäkter i form av div. påhängsplast och bling bling.
Bara att ta fram strykjärnet och pressa byxvecken och ta på sig läderhandskar när
det vankas biltur. ;)

Har du chans att komma över den för en (i ditt tycke) rimlig peng så tycker jag du
ska slå till!

Mvh.

Leffo
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Håller med Leffo att den är väldigt svårvärderad.
328 är ingen "samlarmodell" men pga av milen blir den genast intressant (om den är i nyskick utan repor, dörruppslag etc). Tror att rätt köpare kan tänkas betala mellan 75 - 100k.

/Rickard
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
ok.. har själv inte kollat på den mer en när jag sett den på kompisens uppfart, nu när man fått erbjudandet att köpa den för ca 60 k(kompispris) så kan det vara värt att ta en närmare titt . Den är "gubbkörd" sen ärvde dottern bilen och hon är nu pansionär :P så den är säkert ritkigt välskött
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
OM det blir tal om affär så kan jag lova att det inte blir nån b styling . ska endast satsa på sånt som går att byta tebaka tex lysen stereo fälgar osv
Låter som det optimala köpet för den med milskräck...:)

es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
haha aa .. meeeen pratade idag med dom och det är INTE coupe och INTE manuell och INTE automat jag kom ihåg fel ber om ursäkt ;P
inte manuell och inte automat? verkar besvärligt..
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
aa justja där hade jag hjärnsläpp. ber om ursäkt . den är AUTOMAT
Automat passar egentligen 328:an som handen i handsken, tack vare motorns bottenvrid. Om jag inte är helt fel ute är den dessutom 5-stegad med olika körprogram så det är en relativt modern låda.

Tyckte själv att min manuella 328 var lite tungtrampad vid stads och kökörning, en atomat hade passat mig bättre i den typen av trafik som jag kör mestadels. Fast jag vet hur man resonerar när man är yngre :-)

Får du den för 60 är det bara att köpa, köra och vara nöjd! men jag hade börjat med att byta alla vätskor+oljor om den stått still länge. Och undvik för guds skull all icke-original BMW styling :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.