|
|
|
|---|---|
|
Jag söker färgkoden till bmws Sonderviolett mettallic. Tacksam för svar! | |
|
du kanske hittar den här Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Nopp..Den finns tyvärr inte där.. Tror inte BMW Individuella färger finns med där.. |
|
|
Bara att knalla in på BMW eller ringa och ha chassienumret redo. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
"Sonderviolett mettallic" ???? Sonder betyder special det har jag aldrig hört användas som färgnamn, på äldre BMW står det endast sonderlack på färgkodslappen (till och med hösten 1994) det är inte den sonder du tänkeer på? Kod 490. På äldre bilar kan en utrustningslista med Individualdata räcka fås hos din lokala BMWföretag, fungerar inte det (vissa bilar vet inte BMW vilken färg som använts eller så är informationen spärrad) då får tankluckan tas bort och skickas på färganalys. Mvh Stephan |
|
|
Bmw kunde inte hjälpa mig eftersom att jag inte har nåt chassi nummer.. Men däremot hade jag bilder på en bil från en träff som har färgen jag söker.. Så det fick gå den vägen genom bilregistret och sen eniro.. Helrätt bmw kille som svarade och hjälpte mig med färg koden =) |
|
| Hmm.. Och det gick inget vidare.. Lackeraren hittade den inte i sin dator heller.. Nån som kan hjälpa mig.. Koden som stod på fjäderbenet 2121364.. | |
|
Det låter mer som ett artikelnummer på en etikett än en färgkod. Verkar vara en specialfärg, du får helt enkelt be killen som har bilen om hans chassienummer eller be han att leta reda på färgkoden mot en rimlig ersättning... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.