|
|
|
|---|---|
|
tjoho... kan nan ge tips pa bra grejer ang bilen i rubriken? ar en 3.2:a...om de spelar roll,manuell,funderar starkt pa att kopa denna sa ja vore valdig tacksam for tips. ar aven bes med for hoga avgas varden... lank: Länk ar inte analafabet heller...men sitter i kanada och skriver darav stavningen =) mvh *psycho* | |
V12 LeMans |
hehe, bara en liten rättelse, då du skrev -99 , B10 3.2 touring byggdes endast under 1998 , och touring-versionen i 72 ex (sedan-modellen i 192 ex). Med tanke på miltalet: Kolla upp servicehistoriken(naturligtvis) , original-Alpina-katalysatorer kostar en del( om det nu är de som defekta), men det finns ju racekat. som är billigare. Stötdämpare kostar säkert en bar slant , liksom bromsarna , vilka är samma som på B10 V8 e39orna. Jag köpte min i höstas(min har rullat ca12500 mil) är väldigt väldigt nöjd med bilen. Framförallt uppträdandet i hög fart på "svenska autobahn". |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Märkligt med två mackar och verkstad och inte få bilen genom regbesiktning, dessutom saknar den servicebok. en GDS bil. ///MVH Hasso Länk |
V12 LeMans |
Kanske bättre alternativ Länk |
|
psycho: Precis som hasso skriver så är den inte reggad, glöm den bilen. Mvh |
|
|
okej....bilen ar svensk, XUA569 va ar rimligt pris? vilket ar basta forsakringsbolaget for alpina bilar? kommer gora komptest fore ev kop.... mvh *psycho* |
|
|
Ok, den hade tyska skyltar på bilderna. Komptest låter lysande, priset låter någotsånär rimligt, men tänk på att det är köparens marknad... jag skulle testa att bjuda 85.000:-, den har ju trots allt gått 22.000 mil. "Massor av utrustning" och ingen navigator... Däremot behövs inga originalkattar vid byte, moderna metallkärnekattar är riktigt prisvärda: Länk Länk om det nu inte är lambdan eller nåt annat som ställt till det. Mvh |
|
| Original bromsdetaljer är alltid dyra till Alpina dessutom. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den har inte klarat reg/besiktningen pga taskiga avgasvärden, är man mack och verkstadsägare och är seriös fixar man sånt innan man annonserar ut bilen, ingen servicebok finns heller. ///MVH Hasso Länk |
|
okej...tack for svaren... kommer ev byta in min nuvarande bil, en 855R sa priset blir troligen ratt. ska iaf aka upp a titta pa den nar ja kommer tebax till sverige igen nasta vecka,ar i kanada pa jobb sen 2veckor tebax ... och dessutom...forsakring! vart arden billigast for en sadan har bil...850in ligger pa 10000 helar...vill garna inte ga over de=( mvh *psycho* |
|
V12 LeMans |
*psycho* : Jag betalar 7000:-/år helförsäkring max 1500 mil, ålder 40+ och "småstad", alltså ungefär som en 528 e39. |
|
okej...23ar gammal ja=( finns nog kanske inget billigt alternativ da... aja...vi far se=) mvh thommie *psycho* |
|
| svårsåld om du köper den, det kan jag lova. | |
|
Låter ingen vidare det där. Ang. Försäkring så har du ett försäkringbolag i skåne som tar denna typ av bilar tror jag. SVELAND FÖRSÄKRING. Betalar 6700:-/år, Helförsäkring 1500mil för min M5:a Ett bolag jag starkt rekomenderar. |
|
|
okej...de verkar ju himla bra de! har du numret till dom??? tack pa forhand mvh thommie *psycho* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.