|
|
|
|---|---|
|
Jag skall montera motorvärmare på min bil och enligt andra trådar så skall det vara ganska enkelt att montera en kontaktvärmare. Men det snackas mycket om intagssats och grenledningssats. Vad har man dem till? Är de nödvändiga? // Andreas | |
|
Inkabelsats är sladden från stötfångaren till kontaktvärmaren som sitter mot motorblocket. I inkabelsatsen ingår även strömsladden mellan vägguttag och bil. Grenledningssats innehåller de delar som behövs om du vill ansluta kupevärmare alltså grenkontakt, sladd och ett uttag i bilens kupe. Om man vill komma billigt undan brukar dessa delar finnas att köpa beg på bilskrot. Viktigt att man köper samma märke på alla delar bara. Jag köpte blockvärmaren ny(Defa) och övriga delar för 50 kr styck. Slutade strax över tusenlappen eftersom jag monterade allt själv. Alltså inkabelsats är absolut nödvändig! Och grenkontakt nödvändig om du vill ha varm och mysigt inne i bilen dessa kalla vinterdagarna. Hoppas det klarnar! |
|
| Biltema har blockvärmare samt kabelsatser kostar ca 1000 lappen för en sats med blockvärmare samt full kabelsats | |
|
OK, tackar för detta! // Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.