|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt att det börjat försvinna luft ur ena bakdäcket på sommarbilen som står avställd i garage över vintern. Problemet är att jag inte kan köra med bilen. Hur ska jag blåsa luft i däcket? Tips? Min bil Länk | |
|
Är det här nåt att ha ? Länk Länk Min bil Länk |
|
| En liten däckspumparkompressor som du pluggar in i cigarettändaruttaget är annars den mest komfortabla lösningen! | |
|
Ok, vart får man tag i en sån? Är Biltemas pumpar som jag länkade till inget att ha? Min bil Länk |
|
| Den billigare Biltema pumpen har jag testat och det var usel. Kanske är den något dyrare bättre. | |
|
Den lite dyrare kan fungera som en nödlösning, men tänk på att det tar en stund, kanske 15 minuter att pumpa upp ett bildäck med en sådan (som egentligen är till för cyklar). |
|
|
Ok, däcket är inte helt platt utan endast lite grann, inte ens till hälften. Men jag får försöka med den dyrast Biltema pumpen! Måste ju få luft till däcket! Min bil Länk |
|
|
åk till en mack och låna en klocka med tryckluft annars, enklast? //M |
|
| Eller plocka av hjulet och kör till macken och pumpa där. Jag är inte säker på att det är så enkelt att låna hem en "klocka" från macken. | |
| Jag menar förståss att lasta in det avplockade hjulet i vinterbilen och köra med denna till macken. | |
|
Och EN klocka fyller knappast ett halvfyllt däck... Jag hade plockat med hjulet till macken eller lånat en kompressor från jobbet/polaren... ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
| Om man nu ska ta av hjulet som några föreslår och åka till macken för att pumpa...vore det inte mer genialt att åka till en gummiverkstad på en gång då och åtgärda läckaget ?? | |
|
Eller hänga upp bilen på pallbockar och plocka av hjulen, så kanske däcken håller några år till :) De blir lätt platta annars. Då kan man ju passa på att ta dom till macken och pumpa, eller åka till däckverkstan som föreslagits. -- Markus |
|
|
Att ta av hjulet är inget alternativ, mest tidsmässigt då. Har köpt Länk idag och ska prova med det till att börja med... Jag snurrar på däcken lite då och då så snea tror jag inte att dom blir. Tack för alla svar... Min bil Länk |
|
| Du kan pumpa i 3 kg när den ska stå länge för att slippa däckflator | |
|
gto80: Jo! Hade tänkt pumpa i lite mer än vanligt..tack Jag har förresten fått tag i en riktig luftpump med kompressor från en kompis så allt löste sig! Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.