|
|
|
|---|---|
|
När jag kör på ojämnheter så hör jag ett "klonkande" ljud från framvagnen (endast på höger sida) Vad kan det vara som låter? (är ej fjädringen) Bilen är en 318 -91 (E36) bomba med förslag vad de kan vara och vad man ska göra åt de! | |
|
Tja! KUL! HAr samma fel! Jävligt störande!!! Vet inte heller vad det kan vara men om du får napp så kan du la dra ett mail eller om du kommer på vad det är! // Leffa leikje@hotmail.com |
|
|
Möjligtvis kan det vara: Bakre länkarmsbussningen (mest troligt?) Spindelleden (mycket vanligt, mina har dock aldrig klonkat då jag bytt) Tippar på bussningen, den stora bakre som sitter i länkarmsinfästningen! Mina var skitdåliga vid 18 kmil nånstans. Kolla om det glappar, kolla om bussningen är helt torrsprucken. Ta ett järnrör av nå slag och bend lite, annars kan ni låta en mekaniker kika på det, en erfaren mekaniker ser snabbt i vilken kondition bussningen i fråga är i. |
|
|
jo har vart inne på att de kan vara nått med länkarmen, men har inte hunnit titta upp de än, vad kostar en ny sån bussning? behöver självklart inte vara orginaldel! någon som har nå andra förslag? |
|
| Har för mig att jag betalade 350 spänn stycket för en sån ny bussning, då ej orginal utan en power flex bussning. Du behöver ju givetvis 2 st, så 700 kr kostar det med materialet. Orginalbussningarna är billigare än så. Om du lämnar in det så går väl arbetet på kanske en dryg tusenlapp uppskattningsvis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.