|
|
|
|---|---|
| Har en 520 e34 med ac, vet ej om den funkar,mindre viktigt. Nu till mitt problem bilen immar igen alla rutorna,börjar med att det öser på med värme sen slår alla rutorna igen spelar ingen roll hur mycket jag kör med fläkten, har provat att rengöra rutorna med allt. Någon som har någon ide, tacksam för alla svar. | |
|
Checklista från en novis: 1. Kontrollera att avrinningsrören vid luftfilterna inte är igensatta 2. Känn under mattorna så att det inte är blött Min bättre hälft har samma problem i sin bil, men hon kör endast korta sträckor och dessutom sällan (Reanult Clio). MVH Joachim |
|
|
Har kollat det och det rinner som det ska. Tack i alla fall! Är det någon som vet om det kan ha något att göra med ac:n ändå t ex torkfilter el kondensorn?? |
|
|
Frågan har varit uppe förut, många gånger. Kan bero på tex läckage i värmepaketet, igensatt kupéfilter mm. Prova den eminenta funktionen Sök inlägg så får du att läsa en stund. Lycka till! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Sökte vidare bland alla länkar fick ett bra uppslag om hur man enkelt tar bort mittkonsolen för att kolla värmepaketet. Och se på den det droppade lite fint och bränd glykol i botten, så nu blir det till att byta värme element. | |
|
känner du att det blåser mycket luft när du har det på stora utblåset i mitten, där skall det ösa ut luft. Om det ej gör det och fläkten går för fullt då har du troligtvis ett igensatt kupefilter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.