|
|
|
|---|---|
|
Hej, vad tror ni förs.kostnaden för en BMW 525 iAM Touring -04 E39 är ca.? Helfösäkring, upp till 3000 mil/år. Kollade på TryggHansa (tror jag det var), och fick nära 12.000/år, låter väldigt mycket eller? Måste finnas billigare väl? Är ju inte ung precis, och aldrig uttnyttjat min försäkring (förutom inbrott o påkörning/park.skador från andra). | |
| Jag får betala 8 200 kr helförsäkrat, självrisk 5 000 kr, över 2 500 mil, så den premie du fått känns lite hög, tycker jag. | |
|
Det beror ju på vart ni bor! Går inte alls att jämföra bara rakt av. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Lövet - Med tanke på att F_H är bra mycket äldre än mig så borde den geografiska skillnaden spela ut sin roll även om han bor i Malmö. | |
|
glömde ju viktig info: Ålder: 50 Skadefria år: sen fick körkort vid 18 Bor: Villa, bilen på tomten, ytterområde av Malmö som när jag förr hade försäkring nästan hade "lansdsbygdspremie". Dock inte haft försäkring på ett antal år pga tjänstebil. Har barn under 25 med körkort...tyvärr påverkar det ju en del. Kör utomlands (utanför Norden) nån vecka eller två om året, såg att på ett bolag gjorde det 3000 kr skillnad!! Läst en del om Vesta här på forumet, är de billigast eller kan man inte säga så generellt? BMW original verkar ligga nästan i nivå med TryggHansa. |
|
|
F_H jag jobbar på Trygg hansa och pratade med en igår som ägde en 525 04 E39 och vi kom fram till ett pris på 6000 helförsäkring helår boende, ålder nästan identiskt... men körsträcka på 2000 mil därför är det alltid ringa runt själv som gäller när man ska ha billig försäkring. Vesta hade jag ochså ringt i ditt läge och kollat! Mpower |
|
|
Låter orimligt att en 50 åring med villa skall betala 12kkr/helår för en 525 -04. Ring och kolla med ett annat bolag, har du villa gör det en enorm skillnad om man väljer att ha bil+hemförsäkring på samma bolag. Tidigare när jag bodde i lägenhet i Lund hade jag fått betala mellan 9-12kkr/helår för en 525 E39. I och med att jag placerade samtliga försäkringar i samma bolag (har IF) som villaförsäkringen så halverades bilpremien. Detta hade ännu större "impact" på lyxigare bilar som M5 och X5 där premien inte skulle bli värre än 7-8kkr (X5 4.4i). |
|
|
12 000 kr är för mycket! Jag är 30år och betalar 5500kr på LF för min 525T -2001. 3000 i självrisk men då 1500mil. Jag kontaktade Insplanet som skulle kolla upp försäkringar till mig. Deras billigaste alternativ låg runt 11 -12 000kr. Det enda bolag jag ringde själv var länsförsäkringar och de ville ha 5500kr. Snacka om att damen på insplanet blev snopen när jag berättade det för henne! Det lönar sig att kolla själv!!! |
|
|
Min kompis har en likadan fast -03, bor centralt i Malmö, ålder 36 betalade kring 8000 förra året. Han kör dock inte lika många mil. Gissar han har den på max 1500 mil. Nästan alla fösäkringsbolag har en tjänst på sin hemsida där man kan beräkna premien, dvs man anger personnr, regnr samt lite info om mil, skadefria år. etc så får man på ett par sekunder reda på vad det kostar. För egen del så har BMW Originalförsäkring varit billigast de senaste åren och det blev ju inte sämre av att ett medlemskap i BMWCS gav ytterligare 10% rabatt. Blir ju några kronor på två helförsäkringar. ___ //Ulf |
|
|
Jag har nyss tecknat helförsäkring inklusive mer försäkring för en likadan bil, jag är 33, bor i villa och bilen står i garage. Jag betalar 8200:- per år och kör upp till 1500 mil. Blogg:M3Länk |
|
|
Glömde en sak, det är på Länsförsäkringar. Blogg:M3Länk |
|
| 8900 hos salusansvar med bil-allrisk. 1500 mil om året | |
|
Tror aktsam har mycket fördelaktiga priser. I alla fall när jag hade 525 för runt 1,5 år sedan. Kolla upp det! |
|
|
Dina försäkringar, fd sockenbolagen skulle ha ca 6000 per år men då kräver dom hem försäkring i samma bolag. Tyvärr kan inte jag ta dom då jag är låst till LF på grunda av entusiast försäkringen till M3:an. Blogg:M3Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.