|
|
|
|---|---|
|
Hej som alla kanske inte vet så e jag på vild jakt efter en grym 330 cabbe till sommaren! :P undrar en grej , hur kommer det sig att det står pris 22900 , men sedan brevid EXPORTPREIS=19000 , vadå , innebär det att vi från sverige får köpa det fär 2900 euro billigare hm? | |
| Innebär ungefär exakt att priset är exklusive moms. Eftersom momsen är betydligt högre i Sverige än i Tyskland bör man se till att betala priset inklusive tysk moms. | |
|
hehe okey. dvs smartare att belata skatten i tyskland då. om man inte ska moms fiffla vilket jag inte tänker ge mig in på =) tack för hjälpen |
|
|
betydligt högre är den väl ändå inte, ca 5 % skillnad. |
|
|
Gäller ej "privatpersoner", du måste ha F-skatt (företag) för att kunna nyttja det på begbilar tror jag. Fick jag förklarat för mig av handlare i DE i.a.f. Importera mera! Mvh: Zoltan |
|
|
momsen i tyskland är numera 19% efter årsskiftet. Den var 16% innan. |
|
|
Jag har sett annonser i Belgien där exportpris har motsvarat typ extrapris där moms har ingått. Alltså bara ett pris för att man ska känna sig speciellt utvald. "specialpris för dig, kompis" /Astroboy |
|
| Exportpris betyder: vi vill inte sälja denna till någon som kan komma tillbaka och klaga. ;) | |
|
Exportpris är ofta det pris som gäller utan några som helst garantier enligt begbilshandels-lagarna i Tyskland och andra länder Då skrivs in i kontraktet att bilen exporterats och INGA garantier gäller Då kan handlaren sänka priset lite eftersom han inte behöver lägga på en risk med att tvingas reparare bilen upp till 12 månader senare när tysken kommer tillbaka med den och klagar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.