AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.832

X5 3.0iA bränsleförbrukning?

Funderar som sagt på en dylik vagn... Bränsleförbrukningen avskräcker ilte, 1.29 l/mil enligt Autopower's fina uppställning för automatvarianten.

Någon som har lite mer verkliga erfarenheter att dela med sig stad- landsväg- och /eller blandad körning?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag körde ett par tusen mil med en sådan, men några 1,29 kom jag aldrig ner i. 1,4 med 3,0:an och 1,5 med 4,4:an, det är mitt facit. fast för en så stor vagn med så stor motor tycker inte jag det är farligt alls, jag menar en cheva tahoe med snarlik motoreffekt tar en halvliter till, liksom både Ford Explorer och Grand Cherokee. Men värst är Range Rover 4,6, jag hade en sådan som låg på 1,6 l/mil PÅ LANDSVÄG....

På landsväg kom 3,0:an neråt litern, liksom 4,4:an. Men över 125 km/h drog förbrukningen iväg.

Så mitt tips, bekymrar du dig över bränsleförbrukningen så är nog X5 fel bil. Då är det bättre att satsa på en lättare och mer bensinsnål modell, annars kommer du bara att bli missnöjd och byta snart igen.

eller gör som jag, köp en diesel, den drar 0,9 vid samma typ av körning och är mycket snabbare än 3,0i. men den kostar 30 % mer i inköp....

mvh Johan
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Har haft en 4,4. Den drar bara marginellt mer än 3 liters motorn. Jag låg mellan 1,46 och 1,55 i genomsnitt. Titta på en diesel om du kör mycket.

Mvh

Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.