|
|
|
|---|---|
|
Hade min bil inne på däckbyte och framvagnsinställning idag,när jag hämtade den så upptäcker jag att airbaglampan lyser. Vad kan ha hänt??? Kan de ha kommit åt nån sensor eller kabel ??? Har nån vart med om nåt liknande vid framvagnsjobb??? | |
|
Nix, men den gula lite kraftigare kabeln under förarstolen borde du kanske kolla. Vet inte men så är det på e39:an i alla fall som brukar krångla. mvh Andy |
|
Jirar |
Andy, vad är det man ska kolla ,har samma problem på min E39,är det nåt man kan fixa själv eller? |
|
En bekant hade in sin e39 på bmw för att airbaglampan lyste, det han sa var att det var en gul lite kraftigare kabel under passagerarstolen som dom bytte ut. Vi tyckte det var konstigt "under stolen""airbagen", men det var visst så och dom sa att det var rätt så vanligt att denna kabel strulade. Vet ej om dom fick nollställa några felkoder. Kommer ej ihåg om det var kostsamt men det skulle jag inte tro. mvh Andy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ibland räcker det med att släcka lampan så är problemet ur världen igen, men det kan säkert återkomma. Man ska undvika att sätta tex knän i framstolarna. MVH Hasso |
|
Råkade själv ut för samma problem med airbaglampan, var sensormattan i höger framstol (ger signaler om någon sitter där) som var trasig pga. att min fru stod på knä i stolen... mattan kostade ca. 750:- och bytet utfördes av en professionell sadelmakare till en kostnad av 1100:- På BMW sa de att det var vanligt att dessa sensormattor pajade då folk lämnade in bilarna för rekonditionering - de som arbetar med detta kanske inte alltid känner till hur känsliga dessa saker är. Låter dock konstigt om någon skulle satt knäet i framstolen under en hjulinställning ;-) |
|
|
En chansning men iallafall.... En del verkstäder sätter ett par slags stänger mellan säte och ratt för att hålla ratten på plats rakt fram med ratten centrerad. Kanske den skadat mattan i sätet om den nu är känslig ? Olbo bmw.isgreat.net |
|
snoppolle |
henrico!!!!!!!!!! Varför stod din fru på knä i framstolen?????? =) Sorry, kunde inte låta bli, Straff med öppet mål. |
|
Först, sensormattan skall tydligen endast finnas i höger stol - för att ge signaler till datorn om det sitter någon passagerare där och i så fall lösa ut airbag vid ev. olycka. Anledningen till att min fru stod på knä i framstolen är inte som du tror, även om jag inte skulle haft något emot det... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.