|
|
|
|---|---|
|
Har en 316i -93 med den fantastiska M40-motorn (not...) som dras med ett väldigt irriterande fel, den börjar nämligen gå på tre cylindrar vid ca 3500rpm (då man belastar den, varvar längre utan belastning dock ej klockrent). Dock, om man startar den från kall så går den som den ska i ca 2-3 minuter, sen samma fel som ovan. Skulle ju kunna vara ett simpelt fel om det inte var bytt det mesta som skulle kunna orsaka ett sånt här fel tex: - rotor, fördelare, stift, tändkablar - kamaxel, lyftare och vipparmar - samtliga spridare Så har ni några ideer? Rent initialt så var jag övertygad om att det var ett tändproblem men efter att ha bytt allt så är jag inte lika säker längre...sen eftersom kamaxeln bara gått 4000 mil så tror jag inte att den är boven + att då skulle den ju inte gå bra från början. Kanske kan vara en ventil som är bränd eller som kärvar i styrningen, men då borde den väl inte gå bra från början...har även tagit kompprov och det skiljer ej mellan cylindrarna. Förbannade bil...är ju så bra förutom detta fel som driver mig till vansinne! Mycket tacksam för svar. Alla galna teorier välkomna. Mvh Markus | |
|
Drar den väldigt mkt bensin också? Gör den det kan det vara styrboxen. Min gamla vinterbil (volvo 740 -88) tog extremt mkt bensin och gick bara på 2-3 cylindrar när den var kall! Bytte styrboxen på den och då gick den som den skulle igen! |
|
|
Tändspole? Vet Du vilken cylinder som inte går? Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.