AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.586

Tips på vax till nya fälgar

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Tips på nå bra vax till fälgarna
Mina föra fälgar hade jag autosmarts skandinaviska hårdvax Länk vilket jag tyckte funkade bra eller finns det nått bättre??

Mvh Thomas

___
BMW 740iA Länk
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Oki de tolkar jag som att jag använder det bästa vaxet redan då.

___
BMW 740iA Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag använder denna: Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Rätt länk: Länk
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Oki tack! låter som steget bättre en skandinavisk hårdvax med samma märke och allt =)

___
BMW 740iA Länk
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
fins autosmart fälgvax at köpa på sprayburk .. funkar kalas ..
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Någon som testat TCNano för fälgar?
Det är inget vax men ändå, är nyfiken hur den funkar i praktiken.
Visa användare
40
kurbits
328 Touring 00:a
TCNano funkar jäkligt bra om man köper äkta varan, det finns mycke dåliga av nano åxå. En lackkonservering som annars funkar klockrent är sonaxs som är på pumpflaska, det är nog hitills det bästa jag testat
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
intresset för det bästa samtdigt det mest lättjobbade vaxet är ju en fråga som intresserar många, själv har jag med gott resultat använt sonax flytande hårdvax men har någon provat och med vilket resultat använt sonax x-treme flytande hårdvax det är visst ett nytt och dubbelt så dyrt vax!
mvh Uffe/bildock
Visa användare
40
kurbits
Uffe jag har testat bägge, det vanliga sonax hårdvax har jag använt hur länge som helst och som du säger med ett bra resultat, det nya testade jag för skojs skull och tyckte inte alls det var nån skillnad, möjligen att det var lite mer tungjobbat, så gamla sonax står sig nog länge det, men just till lackförsegling så är sonax Lackförsegling riktigt bra, mycke bättre än sonax hårdvax, enligt min mening iaf ;)
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Kurbitz
tackar för ett proffsigt svar, jag fortsätter att ställa en fråga kanske till dig, skyddet det gamla hårdvaxet ger är väldigt bra men vad jag egentligen undrar över det är om jag kan få än mer optimal glans med x-treme än med gamla vaxet eller....... blir det obetydligt mer glansresultat eller kanke inget alls?
mvh Uffe/bildock
Visa användare
40
kurbits
Uffe:
Jag tyckte inte det blev en sån pass skillnad så att det försvarar priset och arbetet, vill du ha en riktigt bra hård yta men ändå lättjobbat så har du tex 3M:s produkter som är riktigt bra, deras lackskydd är mycket bra tycker då åter igen jag själv hehe, det är ju osm sagt en hel djungel med sånt här. Sen en sak vad det gäller sonax fälgförsegling så ska man inte luras av den sträva yta som blir när det är härdat och klart, det funkar klockrent. Man kan lätt tro att smutsen ska bita sig fast när det är sådär strävt men det gör den inte.

//Varför köra något annat märke när det finns BMW??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.