|
|
|
|---|---|
|
Byte olja igår och nollställde serviceindikatorn med ett motstånd. Tyvärr anlitade jag min mor som kontrollant av att LED:arna skulle gå från gul+röd till 5xgrön. Hon tyckte inte att de lyste grönt utan ljusgrått och sa därför inte till när indikatorn ändrades. Därför, har jag då lyckats nollställa även serviceintervallet och inte bara oljeintervallet? Kan man se det utan att koppla in BMW:s carsoftutrustning? Om allt är nollställt, vid vilka miltal ungefär skall de olika servicarna göras? Mätaren står på 11700mil nu. Lyckligtvis har BMW-verkstaden slarvat bort serviceboken och sedan gått i kånken så jag vet inte när tidigare service gjorts, bara att de fria servicearna gjorde under de tre första åren (den hann inte gå 8000 mil då). Vad innehåller de olika serviceåtgärderna? Visst är det kedja på en E36 -99? | |
| Det är kedja | |
|
Service ungefär var 1500:e mil i följden oljeservice-insp 1-oljeservice-insp 2-oljeservice. Testa sökfunktionen. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Här har du vad som görs vid de olika servicarna Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
"sökfuntion"? Här på forumet eller i bilen? Tolkar jag det rätt då att oljebyte var 1500:de mil (eftersom även insp. I+II innehåller oljebyte) samt en inspektion (I eller II) var 3000:de mil? Isf ska den ticka upp till en "INSPECTION" om ca 1500 mil. Då spelar det ingen roll hur man nollställer då? Undrar vilken inspektion som gjordes sist då.. Kanske lika bra att göra en II om man är osäker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.