|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte köpa Nybil för nu får det vara slut på e34an 535i som jag har så jag tänkte höra lite om det är nån som vet nåt om den här bilen som jag har hittat En e39a 540i 97års Länk till bilen. Jigsaw | |
| Import -00, sju ägare, nuvarande ägare har haft bilen i tre månader. Priset känns väl OK, men det framstår som en bil som du ska kolla upp ordentligt INNAN du köper. | |
| "Välskött....", hur vet man det med den historiken och man dessutom bara haft den i 3 månader??? | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
precis.. kolla NOGA...prata med tidigare ägare. 18 000 mil på 10 år????? tja kanske varav av 3 år i TYSKLAND.. importerad 2000.. klippt från vv.se Fordonsstatus: I trafik (2006-07-26) Antal ägare: 7 Datum för första reg.: 2000-02-16 Producentansvarig: I trafik första gång: 2000-03-04 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej |
|
okej så det värkar vara okej.. men man bör kolla den lite å se vad som kan vara fel med den. Jigsaw |
|
|
Bör tillägas att bilen har vanlig tygklädsel (plush,ja fan vet hur de stavas?) Bilen har varit ute innan med andra bilder så jag vet,o jag tycker de ser lite små äckligt ut i en sånn fin bil :) skaffa en med skinn i ist... |
|
|
när han hade den ute då vad var det för pris han hade då?? sa han varför han skulle sälja den.. är det svårt att bytta klädsael i en sån bil Jigsaw |
|
|
Kom ej ihåg priset då,men de va lite högre. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte allas ovanligt att den kan ha rullat 15.000 mil innan den kom till Sverige Så den bör nog dubbelkollas noga. ///MVH Hasso Länk |
|
var kan man kolla den för jag har fåt ett fax i fråb vv å där står det dom senaste som har ägt den. det var två före han som har ägt den i sen i tyskland då blir det svårt att få reda på tror jag Jigsaw |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man betalar några hundralappar hos BMW för Garantiutdrag från databasen. har man då tur så har bilen varit inne på nån garantiåtgärd och då finns miltalet reggat, och då får man se hurd et stämmer och är rimligt med nuvarnade mätarställning, man kan även få ut servicehistoriken från databasen hos vissa handlare numera sägs det. ///MVH Hasso Länk |
|
okej då ska jag ringa dom å höra så får man se vad som händer mvh john Jigsaw |
|
| Vet då att den dära bilen gasats med ganska mycket tidigare i umeå, har kört mot han ett bra antal gånger när jag hade en Audi, har för mig att den förra ägaren som hade den i sommras var ganska ung också. men när jag sett den ute verkar den vara fin iaf :) | |
|
okej om tar fram lite info på vv så är det bara en som har ägt den i umeå. nu blev jag nyfiken av mej du kan inte säja lite mera det kan ju vara bra å vet ju mvh john Jigsaw |
|
|
hur hade ni gjort jag har pratat med han å frågat om han kan skicka mera bilder på bilen å han sa att han skulle skicka dom men det kommer inga biler på bilen vad hade ni gjort letat vidare eller skulle ni har ringt igen.. det känns om han inte vill sälja den eller så är det nåt som är galet. Jigsaw |
|
|
Jigsaw, Har du sett denna annons? Länk Kanske kan vara ett bättre alternativ? Sv.såld och seriös ägare (AP-kändis). |
|
|
hej matte tack för tipset men jag har en fråga hur är det att äga en bmw 540 med Automat jag är lite så där till Automat jag har haft en volvo med Automat å det var inget roligt Jigsaw |
|
|
Jigsaw: Steptroniclådan är faktiskt lite roligare än vnlig automat. Du kan ju växla när du vill manuelt eller låda elektroniken sköta jobbet. Steptroniclådan är väldigt smidig speciellt på en 540. Den ska vara mjuk i växlingarna. Sen är det bara uppp till dig att kolla upp hur det är att ha en 540 med steptroniclåda. Det är bara och provköra. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
hur blir det om man har en Steptroniclådan dricker bilen mera då eller är det samma som om man hade en vanliglåda?? Jigsaw |
|
|
Hej Jigsaw ! Den drar nog lite mer, men det är nog marinellt, beror mer på Hur Du kör !! Jag skulle oxå kolla på den Matte förelsår faktiskt. När Hasso säger att du bör dubbelkolla....Då bör du nog det. Om du har mindre bilköparvana/kännedom, titta/provkör något annat föreslår jag. Hade automat i gamla 540ian...Har i nya och i fruns V70...Finns inget alternativ tycker jag. Underbart att köra. Vill du peta i växlarna själv så går det ju bra med Steptronicen. Hälsn/ Peter. |
|
|
Humm, jaså bara en ägare i Umeå och han ska bara ha ägt den i 3 månader? konstigt, kan nästan helt lova till 99% att det var den som körde runt i umeå förra sommaren. Så det tycker jag var väldigt konstigt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.