AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
997

Antennförstärkare.

ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Är det någom på detta forum som är duktig på dom olika
antenn systemen i Bmw. I min sitter det en antennförstärkare i bagageluckan men jag har ej någon antenn kabel fram till stereon. Jag har rivit ur det mesta i stereoväg och byggt nytt men jag vill ej ha någon antenn på bilen utan funderade på denna variant som man fäster i bakfönstret,men har hört att dom är inget vidare att ha,dålig mottagning på landsbyggden.Tänkte om man kunde bygga om den som sitter i på något sätt,på nå sätt borde det gå tycker jag ??????? Finns kanske någon här som spånat lite idetta.
Det där med att ha antennen i rutan är inget bra.
Jag har antennförstärkare + antenn i vänster bakruta. Ser ut som värmeslingor.
Mottagningen är verkligen kass. Har sett flera touringar med monterade yttre antenner men vill inte borra i bilen.

Titta gärna in på min sida.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
De flesta bilar har idag originalantennerna inbyggda i rutorna. Funkar utmärkt, i synnerhet om man dessutom har diversitykretsar.
Däremot kan det finnas en del eftermarknadsantenner för fönstermontering av högst tvivelaktig kvalitet och funktion.

FP
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Diversitykretsar ????, ska kolla med Bmw vad dom har att erbjuda.
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Jag funderade på om man kunde leta en annan antennförstärkare från skroten som det går antennkabel fram till stereon ifrån. För funktionen i bakrutan borde väl vara lika.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.