|
|
|
|---|---|
|
Är det någom på detta forum som är duktig på dom olika antenn systemen i Bmw. I min sitter det en antennförstärkare i bagageluckan men jag har ej någon antenn kabel fram till stereon. Jag har rivit ur det mesta i stereoväg och byggt nytt men jag vill ej ha någon antenn på bilen utan funderade på denna variant som man fäster i bakfönstret,men har hört att dom är inget vidare att ha,dålig mottagning på landsbyggden.Tänkte om man kunde bygga om den som sitter i på något sätt,på nå sätt borde det gå tycker jag ??????? Finns kanske någon här som spånat lite idetta. | |
|
Det där med att ha antennen i rutan är inget bra. Jag har antennförstärkare + antenn i vänster bakruta. Ser ut som värmeslingor. Mottagningen är verkligen kass. Har sett flera touringar med monterade yttre antenner men vill inte borra i bilen. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
De flesta bilar har idag originalantennerna inbyggda i rutorna. Funkar utmärkt, i synnerhet om man dessutom har diversitykretsar. Däremot kan det finnas en del eftermarknadsantenner för fönstermontering av högst tvivelaktig kvalitet och funktion. FP |
|
| Diversitykretsar ????, ska kolla med Bmw vad dom har att erbjuda. | |
| Jag funderade på om man kunde leta en annan antennförstärkare från skroten som det går antennkabel fram till stereon ifrån. För funktionen i bakrutan borde väl vara lika. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.