|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Molle740: Jag har Eisenmann och soundrör på min bmw 330. Den blir inte alls störig vid längre sträckor, knappt så man märker om du sätter i farthållaren. Det goa ljudet kommer mer vid gaspådrag eller som du sa, åker man i en väldigt låg hastighet och sätter i väldigt hög växel så blir det ett visst bröl men så gör du ju inte när du åker längre sträckor =) Så kör på, du kommer inte bli missnöjd. |
|
|
Kan rekommendera ett simons sportavgassystem.. är ett bra paket till ett bra pris. www.ray.se Ligger runt 3200:- hela paketet. Micke |
|
|
Simons (Ray) deras avgassystem är förvisso bra pris på. Men jag tycker att det låter som original, så jag rekomenderar inte att köpa det om du vill ha lite mer sång ur motorn. Eisenmann är ett självklart val, väntar själv att montera ett Eisenmann 2x76mm med Soundrör på min 323 e46. Rekomenderar Xerius-racing. Klockren service. |
|
| Ni som monterat simons sportsystem på E46 eller eisenmann med soundrör....har ni inte fått sämre prestanda? Med tanke på att flödet och allt blir annorlunda när man ersätter med vanligt rör...blir ju obalans | |
|
Dorian1 vem påstår nåttsånt att det blir effektförlust? Bara för att du ändrar lite på avgassystemet så förlorar du inget. 'Du måste göra liiite mer extremare saker |
|
| Det finns ju massa snack om det. Både här på forumet och annanstans läser man ju att det är ju inte bara att kapa och sätta dit vad man vill osv. Avgassystemet har ju olika motstånd osv och det är uträknat så flödet och förbränningen ska bli rätt. Håller man då på och ersätter med raka rör osv så flödet blir större måste det ju påverka balansen så det blir lite knas....eller har jag fel? | |
| Oki om de ska låta bara så gör hål i era avgassystem så låter det mkt | |
| Köp Eisenmann helt klart! Jag köpte mitt system via xerius-racing.se, grymt trevligt folk att ha å göra med =) | |
| Såg nu att xerious-racing.se har 10% på alla Eisenmann produkter veckan ut! =) | |
|
Ingen i GBG området som har eisenmann på sin 330 så man kan få lyssna live? Fast beställer nog oavsett.. Carlee har övertalat mig att det är värt det ;-) |
|
| Varför finns det soundrör från kat och bakåt till tex 330i och 325i. Men inte till 328? (E46) På tex stylabilen.se och xerius-racing.se | |
|
Eisenmanndämparen 2x76, den passar alltså helt utan modifieringar på en orginalbakdel (touring -04)? Funderar nämligen på att byta på min 320d, om dämparen passar vill säga. Inte så mycket ljudförändring jag är ute efter (trots allt en diesel) med det nedåtböjda singelröret gör ju ingen glad:( |
|
|
Ett annat alt. är att göra som jag sätta dit Org. M3 rostfria. sitter perfekt gött ljud men ändå diskret. Tjena! |
|
| Ingen som hade svar på min fråga? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.