AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.198

Fordonsvärdering på nätet, bra affärsidé?

Snubblade över Länk
Alltid är det väl någon som betalar 300:-... om man inte känner till Länk
Eller har jag missat något?

/Udo Dirkelsniff
Länk
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Jag kan göra en personlig och mer riktig värdering än dessa sidor gör, dock för en större summa :)
Enligt bilpriser.se är frugans rover 25 -00 inte värd ett dugg. och min Audi 100 2.3 avant -92 som inte är värd mer än 10000, är av bilpriser.se värd 30000. vissa bilar stämmer det ganska bra på men inte många....
Vilket mög! Hur kan man ha mage o ta 300 kr för en värdering som endast baserar sig på regnr samt miltal?? En seriös värdering av det enskilda objektet kräver ju att man besiktigar objektet i fråga! Snudd på bedrägeri...
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Hade inte dom reklamplats här på Autopower i högerframen innan sommaren??? Vill minnas att jag sett det.

Som sagt, märkligt att man ska kunna utföra en värdering utan att en se objektet utan bara gå på kända data. Skick och tillbehör och annat blir ju inte medtaget.

Men visst kommer dom att få kunder.

Niklas

Fransosen
Enligt egen utsago så har dom lurat 37445 personer i år. Det är iallafall så många värderingar som dom skriver att dom har gjort i år. Det skulle inte förvåna mig om det enda dom gör är att kolla värdet direkt mot bilpriser.se...

Jag tyckte den här formuleringen angående däckens skick som jag fann på fordonsvärderingens hemsida var bra :

"Mönsterdjupet bör vara minst på det mest slitna stället."

:-)
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag lyckades klanta mig tidigare i somras med en annan "tjänst" de där snubbarna har, Creditscore vill jag minnas att det hette. Dum som jag var tänkte jag se vad det var för någonting och kryssade naivt igenom sidorna, och vips, innan jag visste ordet av hade jag tydligen gått med på att faktureras drygt 500:-.
Och vad skulle jag då få för dessa 500? Jo, jag blir per sms upplyst om min kreditvärdighet ändras. 10 år skulle tjänsten gälla.
De där schakalerna kommer definitivt inte att driva den där tjänsten om 10 år, så redan där faller konceptet. Jag skrev ett brev till deras "kundtjänst" där jag krävde att bli struken från deras kreditbevakning samt att fakturan skulle strykas.
Jag fick faktiskt ett svar att, ok, vi stryker fakturan, om jag betalar deras administrativa kostnader på 180:-. Egentligen skulle jag strunta i att betala men jag orkar inte bråka mer, vilket förmodligen är precis vad deras affärside går ut på.

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.