|
|
|
|---|---|
|
Detta är konstigt. Jag har införskaffat beg M5-fälgar och skruvat på bemern. Efter detta så är den extremt orolig på vägen. Bilen far än hit och än dit. Tidigare körde jag på 195/65 R15 och då var den kursstabil. Det är inte framvagnsinställningen för den har jag nyligen kontrollerat. Däcken som sitter på M-fälgarna är slitena möjligen sneslitena.Kan detta ha med saken att göra? Ska snart byta ut dom. Är den nån som vet vad det kostar att packa om pumpen. Motorn svajar på tomgången, har hört att pumpen då ar sliten. Tack på förhand. Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
|
vad är det för däck nu då? är det lågprofil så är det vad man får räkna med. fast är dom snedslitna så påverkar det ju med klart.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
Hello Nasty |
Kolla bussningarna i bakvagnen. /Henrik Kör tills det rasar |
|
om du har breda däck kan den bli "orolig" på vägen, eller så kanske du behöver justera styrsnäckan, det var jag tvungen att göra. OBS OBS: innan du nu slösar pengar på att packa om pumpen så ska jag säga dig vad som är felet. råkade ut för detta själv för ett litet tag sedan, och fick veta att ställvärket i pumpen var slitet och det var bara att byta pumpen, åkte in på bmw i luleå med bilen och pratade med dem, som svar fick jag att pumpen går att justera till en viss grad och att svajjet beror på att ställverket i pumpet har stält om sig, och detta kan bero på om man har startat bilen med start kablar mm. Så jag lämnade in bilen och när den var klar gicken den som en klocka inget svajj utan ren och fin tomgång =) kostade runt en tusen lapp och det var det värt. Men om bilen gått långt så töjjs kamkedjan ut och sträckaren sträcker ju bara upp det glapp som blir. iomed att kedjan sträck så ändras vilkeln på kammen i förhållande till ventilerna och detta sköts inte av sträckaren utan det måste man göra för hand på en bmw verkstad kostar ca 2000kr och då justerar de in pumpen med. de rekomderade att jag gjorde detta på min som gått 27,000mil och jag har nu gjort detta och bilen är som förbytt, känns som om den har fått en ny motor. kan rekomendera detta till dig, men om justera pumpen innan du slösar pengar på renovering av pumpen. |
|
|
Däcken är 235/45 R17. och jag vet att det blir spårskänsligt med lågprofil, men det kan inte vara hela sanningen på min bil. Bilen far ju värre än en terrier på jakt efter en löpande tik! Det är nästan så att man varit påväg å köra av ibland. Jag har tittat på däcken och dom är slitena men ser raka ut. Styrsnäckan har jag nyligen justerat ihop. Helt glappfri blev den inte, men dom ska ha lite glapp enligt BMW. Bussningarna verkar också var ok. Angående pumpen så har jag bytt hela topplocket på BMW för ett tag sen då det blev spricka i det gammla. Man tycker ju att de borde ha justerat kam och pump när dom monterade ihop bilen men det kanske dom inte gör... Ska kolla upp detta. Bilen har gått 24000mil varav jag har kört 5000mil och den har varit likadan så länge jag har haft den. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
En sak till. Vad betalar ni som kör TDS i försäkring. Jag har upptäckt att jag betalar mer än vad kompisen gör för sin M5. Det verkar ju helt rubbat! Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
har själv byt topp på min men var tvungen att justera pumpen iaf. jag har försäkringen hoss salu ansvar sist jag kollade får ett år sen var de billigast men vet inte vad jag betalar på rak arm |
|
|
4500:- helår helförsäkring betalar jag, det är med full bonus då. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Dannej. Vad har du för försäkring? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
| runda slängar 7000:- full bonus, mitt i göteborg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.