AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.596

Bmw 320i cupe e36 - 330 motor ?!

Tjeena.
jag har en bmw 320i cupe den har en motor på 2.0 150 hk. jag vill byta motor till 330 motor på den.men jag är nämligen inte säker om det passar in i den. och om det gör det ska jag byta växellåda oxo? är det något att göra?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan ju säga att de är allt annat än "bolt-on" att slänga in en 330 motor i den..
Måste nog byta de mesta...låda,kardanen passar nog inge vidare heller osv-
Känns dom de är en del att göra innan den är 100% me den motorn.
Har du en sån motor stående?
Sen kommer de nog bli en del trassel hos SBP me den motorn i.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Såg nu förresten...är de en E36 lr E46 du har? gör ju lite skillnad...
Det står ju i rubriken e36 ;)

/// Bimmarkomanen
jag har e36 tyvär. och nee jag har ingen sådan motor hemma men hittade en billig på nätet , hur dyrt skulle det bli ungefär att fixa allt motor hitta jag för 8000 kr

Jag skulle tippa på minst det dubbla till ;)

/// Bimmarkomanen
Såg d nu.. Vad e d med mitt högra öga egentligen!?! HAH

/// Bimmarkomanen
ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Alltså, om du inte är väldigt erfaren med att meka känns det som att du skall köpa en komplett e46 330 istället. Om det är för dyrt kan du ju köpa en e36 328 som någon slags kompromiss..
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ahhh...missa rubriken totalt,sorry....får skylla på att de va sent :)
Bygget är ju inte allt för vanligt,å finns nog ingen överdriven info och fakta om de..
Sen känns de som de kommer bli dyrare än man tror...beror ju helt på om nåt från 320:in passar...en del saker räcker säkert med att man gör om fästen å så.
För mig känns de som om man nu ändå ska lägga ner så pass mycket jobb på de,varför inte sattsa på en M3-snurra från e36..? visst,de kommer kosta några lappar till...men kan inte de va värt?
joo asså jag vet en m3 321 hk kommer komma senare !.. sedan neej som mekaniker ä jag inte speciell :P men jag känner en ganska bra vän till mig som är extrem !!! på bmw ! så han hade kunnat fixa allting..blir bara sugen på att fixa min 320a till det:D

ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Man får ju tänka på att det kan bli knepigt med besiktning också...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.