|
|
|
|---|---|
|
1. Måste man ha airbagen fungerande i bilen eller får man koppla ur den/dom?? 2. Kontakten på airbagen i ratten med dom två stiften.. (Oftast gul kontakt) är det + och - på dom stiften ?? Eller kan man förväxla dom utan att det gör nått?? 3. Matar den + när airbagen ska lösa ut?? eller hur funkar det?? Mvh Thomas ___ BMW 740iA Länk | |
|
asså om inte jag minns fel äre väl så att det hela tiden när bilen är på är ström till stiften och det är väl när den bryts som airbagen ska lösas ut, allså när strömen bryts från någon av kollisionspunkterna. men jag är ingen expert på ämnet |
|
|
1. Jag tror att ganska nya bilar kanske kräver inkopplad airbag, men vet inte säkert. På en -93 var det option, så den kan du koppla bort, koppla ett 2 ohms motstånd istället så slipper du fellarm. (tex om du vill sätta i en ratt utan airbag) 2 Det är + och - på kabeln från elektroniken men själva airbagen är oberoende av polaritet så man kan inte koppla fel. 3 Det går en mycket svag ström i kretsen hela tiden för att elektroniken skall känna av att den har kontakt med airbagen. Sedan när det krockas så lägger elektroniken på fullt kräm. Det krävs nog minst 4-5 Volt spänning för att bagen skall skjuta. /Mats J |
|
|
Oki Tack för svaren. Jag håller på att byta till en multiratt från en E39 -98 som oxå har airbag. Men de var olika kontakter vid ratten som jag tänkte knippsa och bytta så den passar. Men blev lite orolig när jag såg att kablarna inte hade samma färg. Men är det som du säger så går det ju kanske bra endå.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.