|
|
|
|---|---|
|
Håller på med en 25 TDSA -92 på jobbet. Fick in den förra veckan med en dieselläckage. Visade sig var en returslang på den sjätte spridaren som spruckit. Bytte ut den sen var det tätt. Ägaren kom sedan och hämtade bilen, for hem och allt var frid och fröjd. Använde bilen 2 dagar utan problem. Sa att det kunde vara lite svårstartad ibland. Efter 2 dagar då han skulle köra ut den i garaget så är det heldöd. finns inte ett liv i den. Har kollat att det kommerfram disel till dieselfiltret. men det verkar inte komma fram ngt till spridarna? vad kan det vara för fel? Pumpras? Bilen har ju gått 35000 mil och pupmen är inte renoverad eller utbytt vad jag vet. Kom gärn amed tips. Mvh/Joel | |
|
Hur har du kollat att det kommer fram diesel till filtret har du bara sett det i plastslangen ? Troligen så är den otät på retursidan dvs att att alla returslangar måste bytas titta även på reuren under insuget där den övergår till rör ..om du skuvar loss filtret lite så det kommer diesel då du vrider på nyckeln om inte så går inte pumpen i tanken sen skruva fast det igen men inte så hårt för då har du av filterfästet. Det vanligaste är att man monterar en backventil på stigaren direkt ovanpå tanken,för det finns ingen backventil orginal utan det bygger på att det ska vara tätt överallt. Pumpras brukar visa sig med dålig och varierande tomgång samt svår att få igång både varm och kall samt även ryckig gång i jämn fart..och min erfarenhet är så längt som denna brukar de inte gå |
|
| jadu, var lite slarvig där. men det var tryck och bränslefiltret var fyllt med disel. Så jag antog att det kommer disel till filtret. Förpumpen var tydligen bytt förra året. jag får ta å kika på det där med reutledningarna imorgon. är bara praktikant och har inte så stor erfarenhet av diesel. Okej, Så då kan man ju nästan uteslute pumpras. och man tycker det är konstigt om den ska "gå" över natten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.