|
|
|
|---|---|
Vantage |
Vill veta Era erfarenheter när det gäller Miltal kontra Verkstads besök/kostnader. Har ägt en 525Tds-98:a som rullat 21' när den inhandlades och slutade på 32' när jag lessnat ur på alla verkstadsbesök. Har en 325:a idag 94:a som rullat 20' nu ( import ) och räds nästan av erfarenheter av förra häcken vad som komma skall eller ?? Är 3-serien bättre som det skrivs om än 5-serien när det gäller rep etc ?? Eller kommer dessa reparationer öka efter 20' mila strecket med ?? Har en 525i-Touring -02:a idag oxå som rullat 9' mil så den skall väl inte säcka ihop ännu men men.... Kom med Era erfarenheter om modell och miltal då reparationerna stigit i taket. Vantage |
|
Mitt bidrag, tyvärr minns/vill inte minnas alla rep.kostnader Länk Leffo |
|
|
Äh, så farligt är det inte. Min har passerat 22 000 mil och rullar på bra! Det som bör bytas är väl lite oljor snart, bromsskivor och belägg, multiremmen, några filter. Men annars renodlade reparationer är det inte så farligt. Bytte vevaxelgivare och en lambdasond precis innan bilen slog över till 22 kmil. Innan dess nångång på 19 kmil bytte jag termostat och vattenpump (endast termostaten defekt men ville gardera mig). Sen fick jag löda i displayen på klima enheten, du har ju ingen sån så du slipper oroa dig. Tror e36 håller ihop bra om man ser efter bilen lite grann. |
|
|
Har även bytt länkarmar fram i somras, då spindelleden började bli lite glapp, bytte även massa saker i chassiväg men det var inget som man behövde byta utan för att jag satte på värre väghållning på bilen så kändes det bra med nya powerflex bussningar, fjäderbenslager, bakre stötdämparfäste osv. Det började med att bägge bakfjädrarna hade gått av på sista varvet (vanligt) så slutade med att man bytta ut det mesta... Vart lite dyrt men men. Annars tror jag inte du behöver oroa dig för massa dyra reparationer, men visst spelar det stor roll ifall bilen har skötts bra tidigare, mätarställningen stämmer, service är utfört i rätt tid osv! |
|
|
M-coupéns kostnader är försumliga. Kört 3-4000 mil. Service: "Lite" däck Bytt olja 4 ggr. Inspektion II (men inte på BMW) Fel: Lagat en läcka på soppaslangen (120 kr) /// Viktor |
|
|
Mycket handlar ju om vilken ambitionsnivå du har. Accepterar man lite skavanker och att bromsar, dämpare, chassieupphängningar inte är som de var tidigare så kan man få väldigt billiga mil i en långmilare. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.