AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.983

Sista gången jag INTE parkerar diagonalt

Sida 2 av 2
En gång till igår kväll...
Då var han uppe i 1200kr.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kostar att ligga på topp! :)

1200 spänn, då blir ett besök hos cardent billigare!
Da
38
Danne83
318i -99
Fortfarande billigare än att spackla igen ett märke och hellackera t. ex. dörren.

En fråga till er som varit med om det: Om ni ser någon som smäller upp dörren och det blir ett litet märke med lacksläpp eller till och med en buckla. Tvingar ni ägaren av den bilen att ta det på försäkringen? Själv skulle jag nog bara göra det om det var föraren som gjorde det och inte nån av passagerarna.
idag fick han en till.
Han stod visserligen i rutan nu men han hade ingen biljett...

1500kr
Sc
35
Schnellfahrer
M5 E34 3,8-92
Bilen kanske är registrerad på brukarens 1 åriga barn, så han hoppas att fogden avskriver fodran innan den blir indrivningsbar.
Numera riktas kraven på föräldrarna i dom fallen.
Jag är inte 100% säker på att det trätt ikraft än men parkeringsanmärkningar är inte längre en orsak att skriva bilen på sina barn.

Ps. Idag stod inte bilen där..
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Har läst av misstaget att inte parkera vid stormarknader. Jag fattar inte hur vissa (småbarnsföräldrar) tänker när det låter sina ungar själva öppna dörrarna på bilen. Ser ofta detta, slår dörren i bilen brevid så blir föräldrarna helt plötsligt blinda och märker inget. Vet att det inte är vetenskapligt underbyggt men flertalet gånger jag sett detta har det varit en kvinna med sina barn.

mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Dom senaste dagarna har bilen stått inom markerad ruta och har faktiskt löst biljett.
Han verkar dock ha löst sitt problem smidigt då han står väldigt nära passagerardörr mot passagerardörr med en Mercedes.
Förmodligen hade Mercan samma problem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.