AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.984

Sista gången jag INTE parkerar diagonalt

Sida 1 av 2
Os
61
OscarJ
328i coupé -96
Nu måste jag avreagera mig lite.
Var och hämtade min pärla för en vecka sen, parkerade idag utanför jobb.
När jag kom ut vid 14tiden hade jag 2st (!) dörruppslag!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGHHHH!!!!!!!!!

Parkerar ni "på snedden" när det är risk för dörruppslag?
Jag gör det numera.....
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Skriv upp reg.nr på bilarna som står bredvid så kan man få fatt på ägaren är mitt tips alt backa in och ställa sig jävligt tajt till den andra bilens passagerardörr - om det inte finns bilbarnstol vill säga! Annars har du säkert Sveriges argaste morsa som står och väntar på dig!

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Skrämmande många bryr sig inte det minsta om andras egendom. Eftersom jag i mitt jobb måste utföra en del kontorsarbete från bilen händer det ganska ofta att jag sitter i bilen parkerad. Jag vet inte hur många gåner det hänt, men otroligt många, att folk dunkat sina dörrar i bilsidorna och när man sedan går ut påpekar det säger de bara. Jag har inte gjort något, det blev inget, det där var förut eller bilen är ju inte ny så det gör väl inget. Irriterad blir jag i allafal, själv aktar jag andras bilsidor då kunde väl de göra det samma.
tänk på att det inte är tillåtet att parkera på "snedden".
Det akn bli dyrare än bucklorna och väcka en större irritation på "lapplisorna".
Os
61
OscarJ
328i coupé -96
Förmodligen parkerar jag som vanligt i fortsättningen, men ni vet,
i stridens hetta....

Känns bara så jävla surt att behöva gå på med lackstift när man har haft bilen i en vecka.

Tack för alla sympatier!
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Var med om samma sak när jag haft bilen några veckor. De två närmaste platserna till vänster om min bil var lediga, ändå var hon tvungen att parkera på linjen i rutan närmast min. Det var väl ca 70cm mellan bilarna, sedan ska hon ha ut ungen ur barnstolen på den sidan som är mot min bil och trycker helt enkelt upp sin bildörr mot sidan av min bil och trycker sig in mot ungen. Jag såg själv inte förloppet men fick det berättat för mig av någon som såg det. Blev förbannad men han inte vänta tills hon kom tillbaka till bilen. Märket var så litet att försäkringsbolaget inte hade brytt sig i alla fall, men JAG bryr mig!! Ge F-N i att så mycket som snudda vid andras bilar!!!!!!!!

Blir fortfarande upprörd när jag tänker på det som ni märker. Känns bra att skriva av sig.
Sånt där klarar jag inte av :/ Värsta var när jag var i Kungens Kurva på mellandagarna, så mycket folk och bilar, så jag valde att ställa mig långt från parkeringen och gå 5 min istället... Kunde iofs handla ifred =)

/Manray/
Ci
531
CiM
325ciM-04
en andra bil för såna tillfällen är inte dumt. för övrigt så parkerar jag som STEPHAN nämnde.
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
personligen försöker jag ställa mig o områden där det är glest med bilar
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Det gör jag med men ändå måste folk parkera bredvid min bil, även om det finns fem lediga platser efter varandra.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Bilar är sällskapsdjur, visste ni inte det :-)

Märkligt som sagt att om jag ställer mig lääääängst bort alldeles mol allena, så nog fan står det en bil tätt inpå min på en i övrigt tom parkering när jag kommer ut!!!

Eller så är det att andra inte kan hantera sina bilar och behöver riktmärken, dvs våra bilar, och sen bryr dom sig inte om sina bilar så som vi gör alltså lite dörruppslag.

Förstår inte hur folk tänker men inte tänker dom som jag (vi) i alla fall.

Jag parkerar alltid längst bort på parkeringen med min BMW sett till entreen till affären och oftast över två rutor. Ingen har förfasat sig över det så att det synts än i vart fall. Med min andra bil ställer jag mig där det finns plats.

Niklas

Fransosen
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är fan sanlöst vad folk är dumma/korkade/hänsynslösa. Jag parkerar alltid långt borta på stormarkans parkeringar, men ofta står det en bil bredvid! Fan, fattar inte personen som ställer bilen bredvid att jag vill stå ensam?

Är man tvungen att parkera tight så tar jag alltid kort på reg. nr på bilarna bredvid med mobilen. Enkelt gjort.. Men visst vore det skönt att ha en skrotbil som man inte behöver bry sig om, nån gammal häck..
Os
61
OscarJ
328i coupé -96
Det där med riktmärken stämmer nog.
Det är nog många som mutade sin körlärare...
Sc
35
Schnellfahrer
M5 E34 3,8-92
Att parkera på strecket mellan två rutor och på så sätt ta upp båda är ju vedertaget men att parkera "diagonalt" och "på snedden" vad menas???
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag parkerar alltid längst bort, gärna på en plats där ingen annan kan parkera bredvid :-) Freak - javisst ! :)
Schnellfahrer: senast idag lappade jag 1 st BMW som behagat att ställa sig på 2 rutor.

300kr varje gång en parkeringsvakt går förbi är det väl inte värt?
Vad kostar det att ta bort ev bucklor?

Smartare är att parkera en bit bort vilket jag gör med framgång. min bil från 97 har 2-3 pyttebucklor efter "parkeringsgrannar".

Sambon är dock lite trött på att jag parkerar i grannkommunen...
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Då är det billigare att ställa sig på 2 platser.

Så länge inte nån blir sur och repar upp bilen, då blir det mkt dyrare..

Min bil är från -96 och har över 22 kmil bakom sig, utan ett enda märke! Ofta lappisarna går omkring på Ica maxis parkeringsplats, det är ju gratis att stå där.
2:a lappen på samma bil... Då var vi uppe i 600kr.
Hm... 3:e lappen någon timma efteråt...
900kr.
Undrar när han ska börja parkera rätt.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det finns regler att det måste gå minst 6 timmar innan man få lappa samma bil igen eller något åt det hållet,

Mvh/ Niclas
Jadå, men inte om fordonet flyttar på sig.
då blir det en ny förseelse.

Annars är det mycket riktigt en per kalenderdygn och minst 6 timmar emellan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.