|
|
|
|---|---|
|
Hej på er!! Min 520ia ifrån 91 har bara lagt av. När man kör startmotorn så bluddrar den vid gaspådrag, annars ingenting. Vad ska man göra? I förrgår så gick den igång ca: 3 sek för att sen stanna igen. Har tagit bort stiften och rengjort, ifall den hade blivit sur men icke....! Stiften(bosch) är nya samt bensinfilter och batteri. Kan någon snäll person som eventuellt vet vad det kan vara svara på detta så vore jag väldigt tacksam. M.v.h Thomas | |
| balidiamond, vet inte riktigt om det sitter fördelarlock och rotor på din modell , skulle kunna vara att grejerna är dåliga. | |
| Tyvärr så finns inget sådant på denna modell!! | |
|
Hur är det med bränsleförsörjning? Får den tillräckligt med bensin? Hur är det när du plockar väck ett stift, känner du bensinlukt från stiftbrunnen? Om inte , kolla så att bensinpumpen (du kommer åt det via en lucka i bagaget) verkligen går igång och matar när du vrider om nyckeln. En kompis kanske kan starta och så kan du lyssna efter pumpen. Om inte prova att lägga 12 volt direkt på pumpenspoler och se om den går igång. Om pumpen är död med 12 volt på, så är pumpen kass, går pumpen igång då men inte med nyckeln är det troligen pumpreläet. Om du däremot märker att soppa kommer fram, när du plocka ur ett stift så skulle jag börja rikta fokus på insug, lmm osv. Du har 6 spolar i den motorn, den skulle ha startat men gått ojämnt om en spole hade lagt av. |
|
|
Schysst!! Ska kolla detta. Bmw i Linköping trodde att det eventuellt kunde vara bensinpumpen. Om det nu skulle vara denna!! Är det svårt att byta den? M.v.h Thomas |
|
| Det är lätt ta bara bort luckan i bagage utrymmet så sitter pumpen där, var bara noga med åt vilket håll rören går åt. | |
| Oki-doki!! | |
|
Vaför inte tvångsköra pumpen genom att bygla bränslepumprelät. Då kan du höra om pumpen går. FAF |
|
| Testar det först!! | |
|
Tack alla ni som tog er tid till att eventuellt hitta felet på min 520. Det visade sig att det var bensinpumpen som hade lagt av(köpte en ny på biltema som funkar perfekt). Fick sen liiite följdfel som vi nu har avhjälpt(växelförarvajern). Felet som finns nu är att tomgången varvar från 600 upp till 1100 hela tiden. På Bmw säger de att det justerar sig självt(men jag undrar jag). Har haft detta problem sen vi tog bort batteriet senast. 3 dagar sedan./ M.v.h Balidiamond |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.