AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
469

svensksåld 750?

mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Länk
första registrering 6sept 1996...
fin bil annars =)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Håller med dig att den är snygg. Invändigt ivf. En highline va ? Har varit tillsalu ganska länge nu. Såg den redan i höstas. Svensksåld med P i reg.nr.? :) Har iof. för mig att det är P på svensk sålda nu för tiden. Men du hade tydligen kollat upp den. Man slutar aldrig att förvånas.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det borde vara en Highline, men jag har sett vanliga 750 med Highline-utrustning förut.

//Schnitzer
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, någon gång är den såld i Sverige och de hoppas väl att den skall bli det en gång till! En språklig definitionsfråga? ;)

Mvh
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ok. när det ändå är på tapeten. Hur ser man skillnaden mellan en riktig Highline och en 750iAL med Highline utrustning. För mig är def. Highline utrustad som den på annonsen. Kylfack, stor mittkonsol mm.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ>> Har varit i kontakt med en kille som har en Highline. Det tillverkades inte mer än 800 st. Det står vilket produktionsnummer som Highlinern har, av de 800 st. Annars skulle man kunna bygga om vanliga 750iL till Highline-modeller. Visst finns det många 750iL med Highline utrustning, men det kan aldrig bli en riktig äkta Highline modell. Jag har sett många 750iL som har kylfack mm, men det har köpts till med tiden. Har t.o.m sett Highline grejer i kortversioner, som Highline aldrig producerades som. Det är precis som med BMW Alpina. De har också ett produktionsnummer inskrivet i sina bilar för att man ska få tillräckliga bevis på att det är en äkta Alpina.
Jag har fått dessa uppgifter och hört andra säga samma sak. Det låter ganska riktigt ändå. Jag tycker inte att det är något fel med att ha samma styling som en Alpina eller något annat märke men det måste finnas något som kan skilja dem åt.

//Schnitzer
sebbe_bmw
Kan det inte vara så att den är importerad 96?

Sebbe
netsix
sebbe_bmw

Du har rätt. Jag har ju tillgång till bilreg iom att jag jobbar med det jag gör. Så jag har den förmånen att jag kan kolla även från hemdatorn, och kollade dennna bil och den är importerad 96 och har sammanlagt 7 ägare. Alltså ingen nysåld bil i sverige.

/netsix
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Men den är likväl svensksåld 6 gånger! ;) Det är nog så de tänker.

Mvh
nisse112
Har ringt på den han säger att den är nysåld på bmw i sundsvall till en mäklare i den högre divisionen som ville ha den belgienreggad med tanke på skatten... Enligt försäljaren var det bara att ringa bmw återförsäljaren så skulle han intyga det hela ....
Men man kan aldrig vara säker...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jo, det kan väl vara troligt att det gått till på det viset. Men försäkringsbolagen struntar blankt i dessa förklaringar, och klassar den ändå som en privat import. Trodde själv att stämpeln hos den vad gäller privat import skulle vara en saga för min del (läste här någon stans att den försvann efter två år). Eftersom det nu gått tre år sen den importerades. Glöm det, de hade höjt premien med ca 2000:-. Lyckades dock "snacka" ner premien med 1000:-, men ändå.
Paap Reeder
Hej!
Efter en ganska diger samling bilar i min annonssamling innan jag köpte min påstår jag att det omöjligen kan vara vettigt att ge 89´för en 91:a.
Beredd att "få på fingrarna" men jag anser att runt 60´är mera rätt. Då skall den vara absolut maxad med elektriska ryggmassage o s v.
Skicket skall då vara i stil med: regelbundet tuff cote behandlad m m. Innan Du köper ... kontrollera att stiften är dragna med nyckel och inte med bara fingrarna bara för att man inte haft rätt verktyg.
Det blir ganska "kleggigt" annars i tändstiftshålen.
Vid 23000 mil är det dags för insugsrörspakn. 4 st á 828:-/ st. Vattenpump går på 1818:- o s v. Bara för att pumpen sitter på en 750 har den inte evigt liv och det oavsett om den är sv eller tysk.
Ligg lågt.
MVH /// Paap Reeder
MVH /// Paap Reeder
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
"Elektriska ryggmassage", menar du svankstöd då?

//Schnitzer
Schysst baksäte i "Highline", men där sitter man ju aldrig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.