AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
768

740 service i skåne??

Putrix
Jag har nyss införskaffat mig en 740-1997.
Är helnöjd !
Frågan är bara vart man servar sin ögonsten?
BMW i Malmö/Theanders i Lund har lite dåligt rykte, och man vill ju ha bästa möjliga kompetens och pris.
Är det någon som kan rekommendera ett bra ställe i skåne?

Göran Berg
Har min andra E38-94'a. Har erfarenhet av Förenade Bil samt Autosport i Malmö. Förenade bil har stordrifts upplägget dvs svårt att få den där känslan av förtroende eftersom man ej pratar med killarna som gör jobbet. Autosport är motsatsen. Frågetecknet där är givetvis en (special) kompetens då man är en liten organisation med, får man tro, begränsade resurser.

Är själv också intresserad av erfarenheter från andra E38 ägare i Skåne.

GB
cy
17
cy_berg
325 Coupé Schnitzer -93
Jag har iof ingen 740, men väl en 325 Coupé -93, och jag rekommenderar verkligen Autosport i Limhamn. Bättre service har jag aldrig fått. De är väldigt seriösa, gör inget intryck av det vanliga bilhandlar-stuket, tar sina kunder på allvar och har som strategi att ha långvariga kund-förhållanden. Jag skulle aldrig gå till någon av de större BMW-firmorna i Malmö/Lund för jag har kollegor som berättat så mycket dåliga saker om dem. Angående Autosports kompetens om 740 vet jag som sagt inte, och jag vet heller inte om de är dyrare eller billigare än t.ex. förenade bil, men som sagt, jag är väldigt nöjd med den service jag fått. De är dessutom snabba.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.