|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte fråga den samlade kompetensen om det är möjligt att byta oljerören från kylaren till automatlådan på min 525(e34) som den står på gården, eller måste jag hissa upp den? Kikade lite i går på detta men kan inte övertyga mej om att det går utan att hissa bilen, någon som gjort detta som kan tippsa mej om hur man gör på lättaste sätt utan att köra bilen till verkstad, vet inte hur mycket olja som är kvar i lådan. Mvh//MaxJ | |
Paap Reeder |
... oljerören sitter ut från mitten av lådans framkant mellan sprängkåpa och själva aut.lådan. Det handlar om 22 mm rörmuttrar som brukar sitta som f .... Nu har jag ingen E34 men enligt min mening är det omöjligt att göra detta jobb utan att hissa upp framvagnen ... i vilket fall måste vä framhjul tas bort för att kunna komma åt oljerören till kylaren. MVH /// Paap R |
|
Jag bytade oljerören på en e30 med 4HP22EH låda, ett måste att hissa upp bilen, smala armar rekomenderas... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Hej,& tack för svaren! Då får jag kapa där rören övergår till slang innan kylaren, sätta en rörbit & klammra frast så jag kan ta mej till jobbet så jag kan byta dom. Frågan är ju om jag kan fylla på lite olja på nått vis. Hur ser det ut inne i lådan, där rören går ut, kan man där trycka i ~0,5l med handspruta, jag vet inte hur mycket olja som finns i lådan nu. Mvh//MaxJ |
|
Paap Reeder |
... framförallt! "... håll rent som i helvetet" ... ty annars skapar du problem. Att kapa rek jag ej. Möjligen att klippa med plåtsax ... ty minst lilla skitkorn i oljan... ja du vet á la stroke i huve´t. MVH /// Paap R |
|
Hej! Paap Reeder: Ja precis, tänkte göra så, inte kapa med bågfil utan hade planer på kniv eller sax, det är slangarna som jag tänkt kapa,inte rör. Men väl värt att notera så "det finns historik" på de för eventuella problem för andra i framtiden. Mvh//MaxJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.