|
|
|
|---|---|
|
har problem med min nyköpta bmw 528. den startar inte.. eller den startar men dör på en gång, reagerar itne det minsta på gas, får gnista som han ska, men har funderingar kring om spridarna inte öppnar eller bränslepumpen. för bilen hoppar igång påen gång men dör lika snabbt igen, känns som det är något skitfel. bytt rotor,fördelare,tändkablar, spole med mera. sitter det något relä för spridarna eller något för bilen reagerar som sagt inte på gas. är ingefär som att kallstarten bara fungerar. tacksamm för hjälpsamma svar | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Så gjorde min E28 533i när jag glömt att koppla tillbaka sladden till luftmängdmätaren, pröva att spraya den anslutningen och rucka lite i den, annars kan det vara bränslepumpen. |
| har vare bort med luftmassemätaren och gjort rent.. ska vara pumpen då. ska prova om pumpen är som han ska | |
|
Hur gick det? Jag har förmodligen samma problem nu... |
|
|
Kan det vara matningen till tändspolen?? BMW har en extra kabel till tändspolen från startmotorn som gör att det startar utan spänningsfall.När man vrider på nyckeln får den spänning direkt till tänd spolen. släpper man så försvinner det. Kolla att dra en kabel direkt från + på batteriet till + på tändspolen,då lyser alla lampor i bilen då tändningen är förbikopplad. starta. Har haft samma problem på en E28. Mvh:Jonas B. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.