AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.622

Aut avbländande ytterbackspeglar ?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hm..där hör man. Får prova att försöka fälla in resp. ut speglarna manuellt imorgon..detta måste undersökas:) Kan f.ö också fälla in/ut speglarna när bilen rullar i lägre hastighter.

Förresten, vet ngn om man kan programmera speglarna att fällas in automatiskt när man låser bilen?

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Is
112
Isacsson
E61 09 530 X-drive
Jag var ut igår och testade fälla in mina med kanppen. efter mycket wd40 och milt våld så går det att få in speglarna med knappen, men dock fortfarand omöjligt med handkraft om man inte ska bryta sönder något

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Isacsson: Det var roligt att höra, då verkade de som att det var smuts som orsakade felet. Du får prova att återupprepa behandlingen tills de går lätt och fint. Det går säkert att montera isär dem och rengöra också, men jag vet tyvärr inte exakt hur.

Jag provade faktiskt att fälla in mina speglar manuellt idag. Det gick faktiskt men det krävdes mycket kraft, kändes som spegeln liksom hoppade ur sitt fasta läge därför att när jag gjort det gick spegeln att vrida mer utåt än den normalt går. När jag sedan vred in den så hördes ett "klonk" och spegeln fastnade igen. Dock så kommer den spegeln in långsammare nu än den gjorde innan så jag kan inte rekommendera att man skall göra det manuellt.

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hur är det infällning på era bilar. Min passagerarspegel fälls in mer än den på förarsidan. Dras era in exakt lika mycket?

*BAWORAK*
Speglarna ska åka in lika mycket på båda sidor, min fars -01: a lät illa på förarsidan samtidigt som den sidan var trögare än vanligt, men efter att ha tagit bort glaset och sprayat 5-56 in i fällningen (syns endast utan glaset på plats) så fungerar det som tänkt igen.

Stephan
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
SvanteE: 10km/h är väl som att stå still.. :-)

Mina går utmärkt att fälla in manuellt, dessutom tror jag att det är ett krav att de ska ge med sej för att inte skada t.ex. forgängare mer än nödvändigt.

Jag vet inte om tilt är std. eller kopplat till el-stolar/ratt vilket jag har.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Får väl försöka ta loss glaset och smörja upp det hela lite. Tycker dock inte den går trögare eller låter illa. MEn vi får se vad som händer. Tack för tipset.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
SvanteE: Min spegel på Förarsidan kommer inte heller in lika långt som den på Passagerarsidan. Har sett fler E39:or med samma fenomen. Tyckte det var lite konstigt men trodde att de skulle vara så... Får väl prova att göra som Stephan säger, spraya mer Wd-40 i fällningen:)

Tänkte lite på det här med kravet att den skall gå att fälla in manuellt för att inte skada fotgängare eller liknande. Många av dagens lite större bilar tex. Audi Q7 eller Bmw 7-serien, fäller sina speglar snett uppåt. Kan inte fjädra speciellt mycket om man blir träffad rakt framifrån då.....

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
aha,,,, så nu har man fått förklaringen på varför mina speglar håller på att tappa färgen, den gula eller bruna färgen rinner liksom neråt på glaset o så blir det klart glas istället, har en 2cm klar rand upptill på förarsidan, det beror alltså på att det är flytande kristaller i glaset om jag fattat rätt o dom håller på att säga upp sig,, rätta mig om jag har fel ?

hej o hå
bengan
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
bengan;
Korrekt slutsats.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har nu sprutat o sprutat ut nära på en hel flaska 5-56...
Inte hjälpte det inte. När min kommer till slutet så låter det iofs som att det skulle kunna gå lite till (motorn surr en knapp halvsekund extra)men det är TVÄRSTOPP. Så även om jag försöker manuellt, finns inte en sportslig att det skulle gå längre, det säger liksom klonk klonk, plast mot plast eller ngt... om man försöker trycka den innåt ännu mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.