|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena har en 325a som går lite ojämt på tomgången. den har annan kam därför den går ojämt?.. sen är det så att ibland så blinkar oljelampan till när den komemr ner till lägsta varvtalet (nästan så bilen stängs av) på tomgången.. vad kan va fel? sen är det även en slang som itne e kopplad till toppen och där komemr det ut lite rök ifrån.. kollade runt men hittade ingen slang inärheten som var lös. vad är det för slang och vad gör den? vart ska andra änden kopplas till Länk den slangen där ovanför Bet.. tacksam för svar.. Mvh Timmy | |
|
Att oljelampan lyser på lågt varv är inte konstigt då trycket sjunker rätt så mycket. Ojämn tomgång tror jag beror på slangen som du säger är lös. Är det en liten eller en stor slang? Är det lilla slangen kommer den ifrån bränsletrycksregulatorn och ska gå till insuget. Är det en större slang går den ifrån gasspjället till insuget (genom stödet för insuget). Den kan påverka din tomgång till stor del! Är det slangen som sitter på ventilkåpan är det vevhusventilationen,går även den till gasspjället. |
|
|
storleken på slangen är väl som mitt lillfinger.. jag får alltås in lillfingret i hålet.. det som är konstigt är att jag inte hittar slangen utan man har nog tagit bort den... är det brådska att få dit en slang där? vad heter slangen om man skall köpa den? Länk är det den som orsakar ojämtomgång? |
|
|
Jepp det är den slangen som ska gå bort till sidan av insuget. Drar jag ur min sån så sjunker tomgångs RPM'et kraftigt. Så nog där du har problemet. Den har nog inget eget namn, säg bara att den ska gå mellan gasspjälet och ventilkåpan så hittar de nog den på BMW. |
|
|
är det så att vissa tar bort denna slang för att itne få dåliga avgaser tillbax in i motorn? det fick jag höra av förra ägaren.. nån som har mått på slangen och vad slangen är gjord av så jag kan köpa en? tack för alla svar.. |
|
| Inte en aning, låter allment idiotiskt isåfall. Gör inte det misstaget jag gjorde och tro att det går att smälla dit en OKQ8 slang eller nått. Böjen borta vid spjälet är för tajt så en form gjuten slang måste köpas | |
|
va o beställde en nu.. 100kr på bmw.. ja försökte hitta vart andra änden ska in nånstans.. böjen som du pratar om.. ja kan inte hitta den.sitter den under nånstan så att man itne ser den eller? va kanske lite mörkt men fan.. |
|
| Jag är inte 100 på att det ser ut på 325an som på min men det borde ju det, då är det ungefär mitt i insuget i linje med självaspjälet så går den slangen in 90grader jämför mot flödet i sjjälet. Från höger eller vänster sida. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.