|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem som jag vill ha hjälp med! Har en e39 med klimatanläggning,den har värmereglering för 2 zoner,man ställer i önskad temperatur för höger respektive vänster sida,nu är det så att på vänster sida (förarsidan) fungerar bara att sänka temperaturen,när man trycker för höjning så är det stumt och inget händer!.På höger sida (passagerarsidan) funkar allt som det ska. Vad kan felet bero på? Ska det finnas en fjäder bakom knappen,har kollat och det finns ingen fjäder.Kan man köpa bara panelen till anläggningen och vad behöver man då tänka på? | |
| vad menar du med stumt.går det inte o trycka in knappen alls? | |
|
Helt riktigt! När jag trycker på knappen så finns det inget spelrum,ingen fjädring som på de andra knapparna,helt dött,ungefär som om knappen skulle ha fastnat och det har den INTE gjort. |
|
| har alldrig skruva isär en sådan klimanl.har du prova o ta bort knappen,o trycka in en skruvmejsel i hålet.kan ju vara något skitfel bara.man ska ju inte behöva byta ut hela kliman för den grejen skull,låter helt sjukt o dyrt. | |
|
Jag gav inte upp så lätt utan jag tog idag isär klimatanläggningen,när jag hade tagit bort fronten och sedan tog bort kretskortet från knappsatsen så avslöjades vad det var för fel!!!Mellan kretskortet och knappsatsen sitter små små fjädrar och det var en sådan som hade lossnat!! |
|
| Är fronten på klimatorn lätt att få loss? Jag har en knapp som trillar ur :( | |
|
Isacsson:fronten ÄR/var ganska lätt att få bort,se bara till att göra det utan större våld men ett tips :Stick in ett flatbladigt verktyg på var sida om fronten/reglagepanelen och tryck ut panelen.Lycka till! |
|
| det är nog ett vanligt fel på e 39, när jag köpte min så var det så på alla knappar för värmen men det fixade dom gratis tihi | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.