AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.242

Vad hände med den lågmilade 518?

Någon som vet vad som hände med den extremt lågmilade 518 e34 som man kan läsa om här på Autopower reportage. Dvs, vem köpte den, nån som vet. Vad hände med den?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Länk

Min bil
Länk
hr
63
hrb
518i-90
Hej!
Jag vet vad som hänt OSE 775 1990
Jag skall informera er om lågmilare som jag köpte och då bra gått 31 mil.
Jag gav 60000:-som jag tycker är ett bra pris på en ny bil.
Jag har bytt olja(Mobile 1) och filter väldigt ofta först vid 31 mil sen vid 200 mil därefter 600 och nu vid 1650 mil 2007 02 15.
Och jag har Omega 917 i alla oljor som är till för att förhindra oljeläckor som jag inte fått trots en del på detta nät målade upp hemska saker.
jag kan tala om till och med vindrutetorkarna är på sen den tillverkades och är jättebra det säger något om vad det varit för kvalitets sänkningar på material.
Givetvis har jag bytt kamrem och däck men däcken hade nog gått att använda men dom stötte lite vid 90 och det var lite iriterande.
Bakre bromcylindrarna läckte det var kondensvatten på lägsta punkten som gjorde att det rostade så dom bytte jag.
Jag använder den men är rädd om den och varför skulle jag inte använda den det är roligt när folk har så mycket bekymmer eller avundsjuka.
Bilen går i Kungsör och står i garage.
Ja hur som helst går den mycket bra bättre än jag hade vågat tro själv.
Det vore roligt om ni har mer frågor om OSE
Hälsning
hrb

hrb: Lustigt att du postar idag då jag alldeles nyss var inne och tittade på reportaget och undrade hur det hade gått. Ser dörr stoppen fortfarande lika oförskämt nya ut? Länk Man borde ha gjort som du och köpt bilen, det var nog ett jätte fynd för dom pengarna.
Eg
86
Egon84
535iA -92
Bilar är till för att användas, en 518 kommer nog aldrig att bli så extremt värdefull även om den bara skulle ha ett trettiotal mil på mätaren.
Helt rätt att köra med den, se till att hålla den i skick bara!

/Per
hr
63
hrb
518i-90
Ja dörstoppen är lika fina fortfarande jag har satt lite fett på dom faktiskt.
Nybilstoften har gett sig lite men finns kvar särskilt i backlukan.
Min son hjälper mej mycket med bilen tvättar och vaxar så fort han hinner och det är kul och han har en fin BMW själv som han bara kör sommartid 3.0 1975.
hrb

Kul att bilen används! Hoppas dock att Du kommer ge bilen en rejäl rostskyddsbehandling - jag skulle inte tvekat trots att det är dyrt, men en sådan pärla måste väl vara värd det!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.