AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.513

"sportsystem" 540 finns inte det?

mi
67
mitsu
540iA-93
Bland alla er 540 E-34 ägare som bytt till sk "sportavgassystem". Var f...n har ni fått tag i det???? Jag har under några kvällar surfat o mailat till diverse firmor för att få tag i ett 1/2 system till min 540iA (E-34) alltså, från "kattarna" och resten bakåt. Kollat med Remus, supersprint, anza, eismann, Bosal, mm, mm. Slutdämpare finns det miljarder av, men jag vill ha "halvsystem" (med eller utan den mittre ljuddämparen) = lätt att montera, och bra passform..Fått nobben nästan överallt, utom i Uppsala där dom har svets o avgasteknik som kan "bränna" på ett 1/2 system (med delar från RAKA RÖR) för ca 7000 spänn.

Var har ni fått tag i era. Tacksam för svar, från en som tröttnat på att jaga.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kan det här vara något www.eisenmann-technik.de
ze
9
zeppo
540ia Touring 99
Länk
StarkSenap
sitter Reuter Motorsport system på min e34 540.
mi
67
mitsu
540iA-93
Tackar, men dessa sidor visar bara slutburkar, men HELA system då????
StarkSenap
Kolla in denna länk. Sitter ett komplett system på min kärra. Kostar några kronor dock.

Länk

//kent
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Plocka bakre dämpen så ska du få se på sport samt 10-15 kg viktminskning!

Mvh Danne
Jag har Feritta Sport system från Kattar och bakåt.
Fint ljud, bra prestande.
Jag funderar på att ta loss min bakreljuddämare skära upp en lucka på ovansidan karva ut innehållet och svetsa igen någon som provat detta?

Min ljuddämpare sjunger ändå på sista...
Da
1.734
Daniel.F...
Trot eller ej jag har faktiskt tagit bort min slutburk till min förvåning vart bilen rappare MEN kan vara pga av ena kattens innehåll låg delvis och skramlade i slutburken!

Mvh Danne
Da
1.734
Daniel.F...
Delorian skulle tippa på att det blir ruggigt burk ljud utan innehåll i slutburken nog bättre då att skippa den eller montera en fullflödes dämpare.

Mvh Danne
Ingen som har ett klipp på en 540 (E34) så man får höra ljudet med sportsystem?
Visa användare
33
bmwluthman
Bmw M5 99:a
www.ct-pro.nu kanske kan hjälpa dig. dom fixar avgassystem till alla märken och brukar vara billigare än dom flesta.. Mvh
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
jag har Remus fullflödessystem på min bil!!! låter superbra kan jag lova plus att jag inte har några kattar kvar!!!

Kolla gärna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.