|
|
|
|---|---|
Charlie |
Hej alla, en fråga som jag länge funderat på. Hur f**n går ni tillväga när ni förhandlar premien? vad säger man, kom igen nu lite tips.... Erfarenheten jag har är att de säger ett pris och är redo att lägga på luren så fort de uttalat det. Det kan betyda mycket för mig, jag är under 24 och köper ny 325:a i juni...första bil:) har prova på 6 mån i alla fall, men vågar knappt fundera på hur mycket det blir sen... |
|
När min prova på går ut i Sep har jag att välja mellan LF och SalusAnsvar. LF tar 3800/år för en halvförsäkring inkl alla tillägsförs. och Salus 4300. Det som talar för SalusAnsvar är att deras Bilextra täcker eventuella självrisker på Vagnskadegarantin vid skadegörelse eller avåkning. Är visserligen något äldre än du är men innan jag bestämde mig för bumsen jag har nu letade jag efter en 323 - 328ci '00 och de premierna låg ungefär 2000 papp högre per år och halvförsäkring. Så får du en premie runt 7 - 9000/år och halvförs. slå då till för billigare kommer du deffinitivt inte undan. //Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.