|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Priset blir ju billigare med 3 dörrars. Vilken tycker ni är snyggast eller bäst? Jag röstar på 3 dörrars men samtidigt då jag inte använter baksätet så mycket. | |
| 3-dörrars helt klart.. baksätet i 5-dörrars är itne särskilst stort och till o med mindre i 3-dörrars men hur ofta komemr det att användas.. 3-dörrars känns mycket sportigare snyggare och elegeantare.. sen lär den ju vara några kilo lättare och lite billigare... bara fördelar :D | |
|
Jag kommer beställa en 3-dörrars, helst med det nya 2-sitsiga baksätet. Det enda jag väntar på nu är att prislistan skall släppas. Det kommer bli en 120d med m-paket + lite till. Helst vill jag beställa m-utrusningen med aerodynamikpaketet istället för m-kjolarna. Tycker det ser bättre ut. Tyvärr sa säljaren att man inte kan göra så enligt direktiv från BMW. Mvh Johan |
|
|
Nya BMW 1-serien lanseras i Sverige den 24 mars. Priser: BMW 1-serien 5 dörrars 116i 206.000:- 118i 229.500:- 120i 248.000:- 130i 319.000:- 118d 238.000:- 120d 263.500:- BMW 1-serien 3 dörrars 118i 222.500:- 120i 241.000:- 130i 312.000:- 118d 231.000:- 120d 256.500:- Källa: BMW |
|
| groze har du någon bild på det tvåsitsiga baksätet??... är det som i c30?? | |
| Det man väntar på är ju inte priset utan eventuella ändringar i utrustningspaketen...när släpps de egentligen? | |
|
Så här kan man få hem en tysk prislista: Länk Please open the site and click the "Free"-Icon below, put in the security code and the download starts. Kanske Advantage och övriga paket ser likadana ut i Tyskland och Sverige? I så fall finns de där. |
|
| Femdörrars för du skall sälja bilen någon gång också förmodar jag. ;) | |
biltok med klockintresse |
Är det fakta (jobbar du i branchen)? Ja menar, för vissa köpare är ju 3dörr KLART mer attraktivt, på samma sätt som för en kupe. Så vad säger att just 1-serien ska vara 5dörr? Jag antar att insteget till baksäte är till o med lättare i 3d, då framsätet åker fram. I 5d är det ju attans trångt att få in fötterna mellan dörr o säten, så vilken nytta har man av dessa dörrar? |
| Tre dörrars bilar brukar vara mera svårsålda om det inte rör sig om coupé, cab, Ferrari eller så. ;) Men så länge ny suget efter tre dörrars E87 finns så lär även begmarknaden vara attraktiv, jag tippar dock på att det suget avtar rätt så snabbt. För det är ingen coupé. Och det är mera praktiskt med fem dörrar, något som begköparen brukar uppskatta. | |
Att en 3d Golf (som köps för att det SKA vara praktisk) kan vara svårsåld är jag med på men 3d 1-serie vet tusan... Vi får se. Föresten - man ska köpa den bil man vill ÄGA! Om får någon tusenlapp mindre eller mer vid inbyte, vad gör väl det... |
| E87 är BMW:s svar på Golf glöm inte det. ;) Men jag håller med dig, köp det du vill ha... | |
Rätt men kundgrupperna ar ju HELT olika. Är det någon som köper 1-serie för den är praktisk? Att köpa Golf för den är KUL är det väl knappast någon som gör. Jag tycker tex att GTI'n är astrist, tvärt om vad de skriver i alla tester... Kört en 3-4 olika för att kolla om det var nåt fel på demobilarna men icke. En gammal CTR är rätt mycket roligare om man nu ska ha en GTI med framkrafs! |
|
En 1:a köper man mer som "livsstilsyttring" än som praktiskt transportmedel. Som sådant duger faktiskt nya Golfen utmärkt. Så, jag skulle tippa på ett bra andrahandsvärde på en 3-dörrars. Tror dessutom att det är som vanligt på en BMW - utrustningen på bilen sätter 2:ahandsvärdet. Samt möjligen färgen... ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
| Med de nya dieslarna sänker de ju också förbrukningen till en rimlig nivå som ju också kan göra den intressant som pendlingsbil (för mig själv t.ex. :-) Designmässigt tycker jag BMW utklassar Golf, kanske särskilt interiört . Stolarna passar mig bra också. | |
|
Tittade på den tyska versionen ovan. Verkar i princip inte hänt något alls på utrustningsfronten. Ett nytt "teknikpaket" har tillkommit varav man bara behöver xenon. Det jag undrade över var USB-kopplingen som ju vore praktisk, men som dock inte verkar ingå i något paket. Istället säljs det löst för 300 euro. I mesta laget för en USB-sladd kanske... kommer säkert att gå för 4000:- här då. |
|
|
Radio/CD business verkar numera vara standard, men de försöker fortfarande kränga klimatautomatik löst för 15000:-... Men vem köper en bil idag utan klimatautomatik? Testkörde en 120d för ett tag sedan som hade M-paket, pro-cd, hifi och allt, men där man snålat in på klimatautomatik och bara hade klimatanläggningen med ruggigt plastiga rattar. Känns lite B i en så pass dyr bil att sitta med hyrbilsutrustning... |
|
| angående 3 elelr 5-dörrars resonemanget så har ja en sak att tilläga.. vem köper en 1-serie för baksätets elelr utrymmets skull??? | |
| Jag tror att om några år när modeller blir lite äldre i skorna så blir tredörrars varianten lika het som en BMW Compact... | |
|
Jag skulle säga att "behöver" man inte 5 dörrar köper man inte en 1-serie/Golf/A3. Då köper man en riktig coupe. Har svårt att se sportigheten/stilrenheten med en 3-dörrars kombi. |
|
|
Compacten är lågt värderad för att det är en snikversion av vanliga treserien. Kan inte tänka mig att tredörrars blir lägre värderad än femdörrars när den blir några år. Definitivt inte med lite roligare motorer och mer utrustning. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.