AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.193

reläfel eller bara elfel e30?!

ma
8
madnick
bmw 318is -88
min e30 har börjat krångla...symtom är följande; kupéfläktarna samt bränslemätare och tempmätare har lagt av. Men preci vid startögonblicket går fläktar för att sedan dö?! bytte säkring och det funkade en stund men sen gick den sönder igen...kan det vara ngt relä som bråkar?!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kan ju vara jordfel.har du kollat chasit,motor,och batterit?
ma
8
madnick
bmw 318is -88
har nog hittat felet =) det var ett relä som hade ballat ur...lånade ett annat relä till spelarna och då funkade allt korrekt förutom en spegel då...så jag ska bege mig till bmw imorrn o köpa ett nytt...

tack för hjälpen då länge
Hej har samma problem så jag undrar vart relät sitter någonstans?
ma
8
madnick
bmw 318is -88
jahapp nu är det så att de funkade ca 10 min så nu är jag tillbaka på noll :/...men de kvittar juh vilket relä det var nu eftersom felet kom tillbaka...detta felet uppstod dagen efter ett batteribyte :S...ignen som har ngn aning om detta?!
Hej ja fick igång allt mitt provade alla mina säkringarna me en summer så kom ja till en som inte ledde ström trotts att den såg hel byttte den o nu funkar de klockrent

Jaha fungerarade bra igår men den skjuter säkringen hela tiden o ja hittar inte varför den gör det
hittade felet med säkringarna oxå var jordad vid växelspaken:D
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
madnic, hehe har haft exakt till 100% samma fel som du. Problemet är att kolkanistern är trasig!!, koppla ur den och din bil kommer att fungera igen.

Utan kolkanister kommer din bil att bli något trögstartad som varm (då bensinångorna inte filtreras bort från "filtret" aktiva kolet i kolkanistern) vilket innebär att när det är +grader ute kan det ta från 2-5sekunder innan bilen tänder och samma sak kommer att gälla ifall du ska starta om bilen 30 minuter efter att du haft igång den.

Jag har skjutit säkert 20 säkringar pga detta fel!!

En ny kolkanister kostar 450kr på BMW, kan vara värt det då man sliter både på startmotor och batteri genom att nöta på starten.
ma
8
madnick
bmw 318is -88
fasen vad gutt ska testa det sistnämda..har väl redan skutit ca 5-7 säkringar...återkommer med resultat!..tack för svaren grabbar

madnick
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
madnick, har du testat ännu :-) ? jag är nyfiken som bara den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.