|
|
|
|---|---|
|
Har sökt på forumet men hittar så många olika svar.. Min fråga är: När byta kamremmen på M20-motorn. Har kört ca 3000 mil sen förra bytet. | |
|
Hej Jag har för mig att det är 6000 mil mvh Har DU en fin E34 att sälja till mig, Hör av dig. |
|
Axel |
8000mil eller vart fjärde år. R6 är bäst |
|
Det beror på vart du köpt kamremmen. Kolla med den tillverkare/åf av din kamrem. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Min rem hade suttit i i 3000 mil, nu är det nervöst då jag (fortfarande) inte vet hur det gått med toppen..... [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Thobbe: Har din rem gått av efter 3000mil eller? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
rsarits |
Om M20 är samma motor som sitter i 520 -88 så skall den enl. BMW Uppsala (Novation)bytas med 10000mils intervall Micke |
Axel |
Har haft en sån motor själv och det är var 8000:ende mil eller vart 4 år. R6 är bäst |
|
David: Jag köpte bilen för 1 (en) månad sedan på bilfirma. Det finns kvitton på såväl kamaxelrem som på jobbet. Jobbet var gjort för nästan exakt tre tusen mil sedan. Frågan är ju varför en kamrem som inhandlats på BMW, och bytts av auktoriserad verkstad pajar. Jag har kollat och man kan tydligen skada remmen vid montering, annars ska de hålla mellan 4 och 8 tusen mil utan problem. Oerhört bra dokumenterad bil i övrigt med så när kamremmen la av blev det lite snopet. Eventuellt så kommer bilfirman hjälpa till på den ekonomiska biten. [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Tycker att verkstaden som bytte remmen borde få ta hand om det.... Tråkigt då det händer.. Hade en ventil på 323'an som gick av då bilen stod på tomgång. Klarade toppen men kolven gick det hål på. Man kan hålla sig för skratt då det händer.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Remmen VAR hel när jag väl fått ner allt nu, finns mer info under "Samtliga BMW-Modeller" där jag nu frågar om råd.... :( [ www.tocnet.nu ] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.