AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.730

Erfarenheter från Hassouns däck i Malmö

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Någon som har några erfarenheter från Länk ?
Riktigt bra priser på vissa däck och det är inkl montering. Billigare än däckonline på mkt.

Min pappa köpte vinterdäck där och det gick smidigt och var inga fel på däcken. Någon som har upplevt något annat?
Jag har inte köpt däck där men jag kollade priserna och de är mycket låga. Michelin Energy 195/65H 15 till min bil kostar 779:50 hos Däckonline och 777 kr inklusive montering hos Hassouns Däck.
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Jag har bara goda erfarenheter. Har använt dem vid ett flertal tillfällen och det har alltid funkat bra.

Suveräna öppettider, iallafall på den gamla goda kvarnbytiden. Hur det är nu vet jag inte. Någon som vet?
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Haha, när man talar om trollen... Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hassouns däck låg i kvarnby, det säger väl allt om firman.

Pl
91
Platypus
328Ci -99
Att de låg på kvarnby gjorde det ju bara bättre!
Bättre pris, bättre öppettider och kortare väntetid. Att det såg ut fan på hela området gjorde ju bara att man hade något kul att titta på medan man väntade. Miljömässigt var hela området en katastrof, men visst hade kvarnby charm.

Innan jag var hos Hassouns första gången åkte jag till en av de däckfirmor i malmö som lägger mest pengar på bussreklam. De ville ha 900kr för att kränga av vinterdäcken från fälgarna och kränga på mina sommardäck som jag hade i bagaget. Nej tack sa jag. Betalade max 300kr hos Hassouns. Jag betalar inte extra för att få en svenne att göra jobbet.
Jag trodde firman hade tagit ned skylten sedan ett par år tillbaka av olika anledningar som det skrivits om i dagspressen. Men de verkar ha kört igång igen.
Visst, man kan välja att se på saken med naiva ögon men man kanske borde fråga sig hur de kan vara billigare än Däckonline?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag bryr väl mig inte om det är en svensk eller invandrare som lagar däcket, det jag bryr mig om är att jag har med en seriös firma att göra. Det finns ingen anledning till att gå stans dyraste firma, men man behöver väl inte ta vad som helst bara för att det är billigt. Ett mellanting kanske?, där du vet att de tar dig på allvar om du har några klagomål och/eller lämnar kvitto och garanti på utfört arbete.

Jag vet inte hur de är nu när de flyttat från kvarnby, men när de väl var där, så var det ingen firma jag skulle rekommendera.

Antag att de råkar repa dina fälgar i samband med montering av nya däck, tror du verkligen att de kommer ta på sig skulden och ersätta dig? Har du någonstans att vända dig? Får du ett kvitto som bevisar att de utfört arbetet på din bil? Litar du på du får en punktering lagad på ett korrekt sätt? Att de inte slänger in en slang i hjulet på en bil med över 200 hästar?

Visst de är billiga, men speciellt seriösa är det inte. Visst kan man anlita dem om man hela tiden står och övervakar arbetet säger till när de börjar göra galna grejer, men då gör man ett medvetet risktagande. För det är mycket som inte är speciellt viktigt för dem och som de inte kan eller tar hänsyn till.

Sist jag hade kontakt med dem, var för att se om du kunde ordna fram TRX däck. Visade sig att de inte visste vad det var och började förklara för mig att däckstorlek mäter man i tum. Försökte förklara men de lyssnade inte.

Det är väl upp till var och en att anlita dem, men ingen firmasom jag rekommenderar till någon som är rädd om sin bil.

OT: Jag kan inte uttala mig om däckfirman, men kul parkeringslänkar till höger om artikeln. Staden tycks ha stora besvär med målvakter i parkeringsbranschen och ha vidtagit udda åtgärder.

Mvh
Mikael
Om man gillar att handla stöldgods, att få sina fälgar saboterade vid monteringen, samt riskera stryk om man har synpunkter kan jag rekomendera firman ifråga. Annars avråder jag.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Kalle Hansen: Kan inte säga att jag är så förtjust i något av det. Min pappa hade väl flyt då men känns dumt att utmana ödet.
A Lind,

:-)

Jag har själv aldrig fått stryk av personalen på Hassouns..men kan meddela följande:

* Jag lät Hassouns i Kvarnby montera/balansera däck på 17" fälgar åt mig. En fälg skrapades av deras maskin, vilket jag inte upptäckte förrän jag kommit hem. Inget jättestort märke, så jag brydde mig inte om att klaga.

* Lät en annan däckfirma balansera om däcken kort därefter, och det var inte ens i närheten av rätt vikter monterade av Hassouns. Däckkillen (som är mkt seriös och duktig) frågade "vem fan har balanserat de här åt dig?". När jag svarade på frågan var hans kommentar "Jasså, de j******a! De bröt sig in här för några veckor sedan och stal 200 däck från mitt lager!"

* Kom körandes på jägersrovägen en kväll. Noterade följande scenario. En Volvo V70 märkt med Hassouns däck stannar vid sidan av vägen. En man hoppar ur bilen, går fram till personen i bakomvarande bil, sliter ut denne ur bilen och smäller honom på käften. Anledningen till slagsmålet är oklar, men det kan ju knappast stämplas som positiv PR...

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Har köpt mycket däck hos Hassouns Däck. Billiga begagnade däck som jag mest använt till billiga bilar med skabiga plåtfälgar:) Jag är mkt nöjd med deras service och priser. Dock måste jag påpeka varje gång att de ska spänna med momentnyckel, annars får man lossa dem själv när man kommer hem, för dom spänner som om det vore hjulbultar till en lastbil!

Mvh. Richard
Kalle H: Du förtydligade lite vad jag lade upp i mitt förra inlägg.

Någongång runt 2001-2002 fick i stort sätt varje större däckfirma i sydvästra Skåne påhälsning av tjuvar. Stod en artikel om detta i Sydsvenskan, i samband med att härvan nystades upp så ledde väldigt många spår mot firman som diskuteras i denna tråd, som därför fick stänga av naturliga skäl.

Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Jag har aldrig haft några problem med firman. Har alltid fått ett trevligt bemötande och bra däck till vettiga priser. Dessutom löser de ofta det mesta direkt.

De gånger jag besökt mer etablerade firmor har jag aldrig fått ett lika bra bemötande och ytterst sällan fått hjälp samma dag trots att de skryter om "drop-in".
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ja det här låter ju inget bra. Jag som har funderat lite på att åka ner och köpa ett par fälgar. Nu vet jag inte vad jag ska tro.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har ingen aning om huruvida stöldanklagelserna stämmer eller ej. Men den kritik jag framfört tidigare i tråden innebär inte att jag råder folk att till varje pris undvika firman i fråga. Anlitar man de, får man vara där och övervaka och kontrollera arbetet så att det görs rätt. Åker man därifrån och upptäcker fel i efterhand är det kört. Inga kvitton och inga garantier.

Vad jag vill ha sagt är att det inte är ett företag som man med gott samvete kan rekommendera till andra. Inget företag man lämnar över bilen till och ber de fixa däcken och sedan litar blint på att allt görs på rätt sätt. Utan det är ett företag som har en något nonchalant inställning. Saker som rotationsriktning och en diff på 10 gram vid balansering av däck är inte speciellt noga tycker man.

Njuren
Fick köpt nya vintersulor 195/65/R15 för 2000 inkl montering o hela paketet, funkar bra. Det är inga Värstingdäck men det är däck. Har använt dem för både på kvarnbys tid och nutid.

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ok tack Mugge, alltid bra att höra balanserade åsikter. Jag är absolut inte kunnig att övervaka någon och avgöra om det görs rätt så jag besparar mig den resan. betalar gärna några tusen extra för att slippa problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.