|
|
|
|---|---|
| Har kollat på mobile.de och x5orna finns ju för runt 80000kr stämmer verkligen detta? eller är det bara bluff? någon annan hake? verkar vara dieslarna | |
|
När t ex en 05:a med 1650 mil på mätaren annonseras för 8000€ så kan det inte vara mycket annat än skojare som försöker få dumsnåla att hugga. ___ //Ulf |
|
|
Hej och välkommen till forumet! Dessa annonser är bedrägefiförsök = bluff. Mer info hittar du med hjälp av sökfunktionen, exempelvis med termen bedrägeri AND mobile Lycka till :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| jo ja missstänkte de men det va väl konstigt att det fanns så (många) ca 10st | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Tittade på dessa också i gårkväll och det är några stycken under 10000 Euro som inte känns som bedrägeriförsök. Det är först och främst 3.0 Dieselbilar som ligger lågt i pris och man kan undra om det hänt någonting i Tyskland som gör att dessa bilar inte är attraktiva längre. Årsmodell 02-03 med 15000 mil på mätaren och uppåt. Under 15000 Euro så är det ca 30 bilar till salu bara på mobile, och ett tiotal här i söder Länk Nån som vet, ändrade förmånsregler, föbud för dessa bilar i innerstan, höjda skatter eller? Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
BMW-Båstad, få bilar är lika heta som X5 3,0d i Tyskland. Jag följer priserna noga på dessa, och överlag ligger alla X5-modeller klart över de svenska priserna. 3,0d är den absolut mest populära, även den äldre versionen, och jag har då hittils inte sett någon sådan som såldes för under 20000 euro på något av de ställen jag har kontakter. tvärt om, även långmilare kostar oerhört mycket i tyskland. eftersom den är så populär så är den säkert extra populär bland bedragarna, skulle gissa att det är därför så många bluffannonser finns. mvh Johan |
| bmw båstad, ja undrade också som dig om dom blivit dyra att köra med pga ändrade skatte regler eller något liknande. är det inte konstigt att det är så många om det bara är bluff? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det är väl bara att maila, vill de ha handpenning via western union så är det dags att ana oråd. min åsikt är att det är slöseri på tid, men kör på om du tror på annonserna.... mvh Johan |
|
Fattar inte att folk fortfarande går på dessa annonser.Tror tusan att annonserna ser trovärdiga ut.Dom är ju inte dumma! |
|
|
Är väl bara en ny strategi att lägga ut ett antal annonser med liknande låga priser så att det inte ser så misstänkt billigt ut. Som Petter skriver så är dom inte dumma och dom förändrar ständigt sina metorder. ___ //Ulf |
|
|
ok, då e det nog så. har inte kollat så mycket innan men störande med massa bluff annonser!!! |
|
|
Bluffannonserna bara ökar i antal känns det som. Förr var det bara på mer lyxiga modeller men nu kan man hitta allt från Fiat Punto till Rolls Royce till s k "fyndpriser". Som nybörjare i "importsvängen" är det lätt att man börjar dregla och se hur man snabbt ska kunna tjäna grymma pengar på dessa "kanonaffärer" som erbjuds i ett flertal europeiska länder. Det tar ett antal mail med dessa herrar innan man börjar se mönstret. Samtliga kräver alltid någon form av deposition i förväg, vilket många tyvärr inte genomskådar då de förblindats av sin enorma köplust. Antalet annonser tyder ju på att det är många som fortfarande går på detta. Håller med om att dessa annonser är jäkligt irriterande men vi får nog leva med dem ett tag till. VARNING! Börja inte förolämpa dem alltför grovt när ni genomskådat dem. Jag gjorde det med ett flertal och sedan började det hagla in mail med bilagor som säkerligen innehöll virus, phishing o annan skit. De gick direkt i papperskorgen men det är lätt hänt att man råkar öppna ett av bara farten. Jag läste någonstans att det ofta är studenter som ägnar sig åt sånt här för att dryga ut kassan. Dessutom verkar många annonser hänvisa till nummer i Rumänien. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.