|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte köpa Nybil för nu får det vara slut på e34an 535i som jag har så jag tänkte höra lite om det är nån som vet nåt om den här bilen som jag har hittat En e39a 540i 98års Länk till bilen Jigsaw | |
|
Vet inget om bilen men sådana saker som: - annonsörens namn - annonsörens ort - miltalet i förhållande till modell och årsmodell - miltalet i förhållande till bilder - bilen sannolikt intagen av annan person än han som säljer mm så skulle jag säga att ett par varningsklockor ringer men det betyder ju inte att det är något lurt. Kolla bara upp den ordentligt. ___ //Ulf |
|
|
För om man slår den på vv så är det bara en ägare å sen är den ju en import så det värkar vara lite fel men man vet ju inte som sakt Jigsaw |
|
|
Intressant med folk som lägger in försäkringskostnader i annonserna, dom är ju helt individuella... |
|
| håller med dig programmer inte våga gå ut med sitt namn o ort m,luktar skumt på långa vägar.så var försiktig jigsaw.... | |
|
Anledningen till att jag gissar på att den befintlige ägare inte själv tagit hem den är att det gick en månad mellan reg.besiktningen och till den togs i trafik. Tar du hem en bil själv så brukar man i regel ta bilen i trafik så fort man fått skyltarna. Är den intagen av en firma eller privatimportör så låter dom köparen ta den i trafik och bli ägare 1. ___ //Ulf |
|
|
Han avslutar med sitt namn i texten, Göran! Blogg:M3Länk |
|
|
det är ju sant det brukar man göra ju jag skulle ha gjort det om man tar hem en bil man hade varit så sugen på att få köra bilen så man hade ju inte väntat om man säjer så.. så vad ska man säja om bilen eller han som har den ska man våga å köpa den eller ska man leta efter andra bilar eller ska man fråga han om lite mera saker å se vad som händer Jigsaw |
|
|
Killen som äger bilen heter definitivt inte Göran utan Kim. Numret går till ett oredigerat kontantkort, killen vill inte skylta med namn, annonsen är fånigt skriven, miltalet är lågt i förhållande till priset, bilen är intagen direkt för att säljas och inte för eget bruk överhuvudtaget... Hur mycket mer behöver ni för att inse att bilen knappast är ett fynd? Är ett lågt pris verkligen allt för vissa? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En manuell 540-98 "nyimport" med det miltalet "finns" inte ,dessutom importerad av en bakgårdimportör i Örebro, glöm den. Bilen har 2 ägare utan brukare innan nuvarande ägare tog den i trafik, säger också en del. ///MVH Hasso Länk |
|
okej det är så jävligt att han heter kim å inte göran. Jigsaw |
|
|
hasso Nu när du säjer det så är det ju konstigt att det skulle finnas en 98 med 14000 mil på mätaren ju för den är ju några å ju bilen.. Jigsaw |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Han heter inte KIM det är en HON som heter KIM:) dvs bilen är reggad på en kvinna. Innan var det en "husfirma" som mig vetligen ägs av en den fd bilimportören. dvs samma ägare, bara nån typ av halvskum transaktion. ///MVH Hasso Länk |
|
okej då är jag mä vad du mennar.. så vad tycker ni ska man ringa å höra lite mera med han eller ska man leta vidare. på e39a 540i. Jigsaw |
|
|
Slog på bilen, vad betyder "Kreditköp med återtaganderätt tom 2008-11-30 Betyder det inte att om den saom tagigt lånet till bilen inte kan betala så kan dom ta tillbaka bilen. Det hände nämnligen en kompis 6 månader efter han köpt hans bil, trots att han ej skrivigt under något lån. Den förra ägaren hade dock betalat av lånet efter det han sålt bilen, men gick helt plötsligt och dog. Då kom banken till min vän som nu ägde bilen, han hade inte mycket att säga till om. |
|
|
Jag tror nog att det finns roligare metoder för att ruinera sig än genom denna bil. Idel varningssignaler. Hassos varning borde betraktas som den sista spiken i kistan. Det finns gott om bilar som åtminstone initialt saknar varningssignaler, kanske mer givande att koncentrera sig på dem. För övrigt är angivelsen om bensinförbrukning med säkerhet för låg. Min förbrukar nästan 1 dl mer och jag kör lungt och mest landsväg/motorväg. Mvh Mikael |
|
|
jag slogupp bilen på vv så fick man fram lite det var det jag mennar Jigsaw |
|
|
hmm 625kr i månaden halvförsäkring, dyrt, bor också i örebro trakten men min kostar 610kr/mån hel försäkring. Föresten köp inte den där bilen, tycker den luktar skumt, men sattsa på en 540 du, dom är inte så dyra att äga som många tror |
|
|
Å det känns inte seriöst när man skriver all utr..utom navi.. Bilen saknar ju en del utrustning ...... bla komfortstolar, airbagar, pdc, däcktryckskontroll å en massa andra saker .. |
|
|
jag tror jag låter den bilen vara för det värkar vara skumt med den. för när man pratar med han som så värkar jhan bara vara trött på fråger som man har så det blir inget med tack för alla fina svar man har fått mvh john Jigsaw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.