|
|
|
|---|---|
|
Hej! har min 320i som är uttagen första gång i trafik 2002-05-28 Är det detta datum som gäller på rostgarantin? och sex år framåt? Såg att min förar dörr. på tröskeln där så var det en liten rostfläck. en reva i lacken som gjort att det e rost under. Är det något som skulle täckas av detta? Har även ett litet problem med ett ev. elfel. För två veckor sedan bytte jag en PDC givare bak. på verkstad. Dagen efter när jag kom ut till bilen och satte igång den så lös höger blinkers på skärmen konstant. När jag kommit hem så hade den slocknat och var som vanligt. Tänkte inte så mkt mer på det. Sen en dag när jag körde, för 1 vecka sen så började hastighetsmätaren stå på ett ställe och hoppa. Stannade även på 1000 varv när motorn var avstängd. Den började även varna för baklampor som var sönder trots att dem var hela. Bokade tid på service igen. Sen efter en dag så var allt okej igen. Men åkte ändå in på servicen. Dem sa att d inte fanns något fel. och att det inte var mkt att göra. igår. två dagar efter ja varit på servicen så hade radion nollställt sig. raderat alla inställda kanaler m.m. Men nu funkar det igen. VAD KAN VARA FEL?! AHH! Bmw for president :D | |
|
Angående rostgarantin så är det från den dagen som bilen är tagen i trafik. När det gäller ditt andra fel så kännas det som ett jordningsfel av något slag. Men vad jag har lärt mig genom att läsa runt på forumet så kan även ett dåligt laddat batteri ge diverse konstiga fel, så kontrollera batteriet ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.