|
|
|
|---|---|
| Har haft min bil ute ett bra tag på blocket nu men fortfarande ingen som har nappat. Länk Är priset helt galet? Tycker att jag ligger i underkant jämfört med de andra... Vad är det för fel?? | |
|
Utan att känna till marknaden för 530, så är den enligt annonsen rätt enkelt utrustad, men å andra sidan svensksåld. Själv sålde jag efter massiva prissänkningar en av mig från BMW i Tyskland importerad 525 iAT -02 som gått 13400 mil och som hade en nästan löjligt hög utrustningsnivå och vars skick i mina ögon gränsade till nyskick för 146000 i somras. Mvh Mikael |
|
Helga |
Vilket pris? //Helga |
|
Som referens delar av min annons. Tilläggas bör att sommardäcken bara gått någon månad och vinterdäcken kanske 300 mil under vintern. Topasblåmetallic Edition exclusive, Businesspaket Vinterfälgar stål, Sommarfälgar lättmetall Radialspeiche 50 (vet inte om det stämmer men är märkta med ett M och de är på 17“) 2 airbags bak, ABS, Airbag för förare och passagerare med sensor för passagerare, Armstöd fram, Automatisk baklucka; Automatisk luftkonditionering med två klimatzoner; Bagagerumsnät Baksätet delbart; Bensinvärmare med fjärrkontroll; Cd-växlare; Dimljus fram och bak; DSC; Elglastaklucka; Elvärme i stolarna; Fjärkontroll av centrallås; Mattor i velour; Färddator med piktogramvisning och check control; Fönsterhissar fram och bak med klämskydd och komfortfunktion; Hi-Fi System (med Nokia-sub); Huvudairbag; Ickerökarpaket; Innerbackspegel och ytterbackspegel aut avbländbar; Insynsskydd för lastrummet; Interiörlister i trä; Isofixsystem för barnstolar; Komfortstolar elinställbara med svankstöd och massage; make-up-speglar; Navigator system med färdator och TV; PDC; Ratt trä/läder, multifunktion; RDC; Regnsensor; Röststyrning; Sidoairbag för förare och passagerare; Skinn Exclusive svart; Spolarmunstycken uppvärmda; Startspärr; Automatisk växellåda; Takrails; Telefon trådlös; Universalgarageöppnare; Varvräknare med Energie control; Vita blinkers; Växelväljare trä; Xenonljus med strålkarstarrengöring; Yttertemperaturindikator; Inga sommardäck, alternativt precis lagliga sommardäck; Dubbdäck som har gått några hundra mil denna vinter. Hoppas det kan vara till någon hjälp i bedömningen av din bils prissättning. Mvh Mikael |
|
|
Kan det vara bilden? Ser lite knepigt ut vid förardörren. Du skulle nog behöva en bild där bilen i princip ser ut som ny. Svekke |
|
|
Har fått erfarenheten att blocket.se och de flesta internet-sajterna ger ett dåligt resultat när man ska sälja just bilar... Har fått bättre erfarenhet av bil-tidningarna (Verkar som att de som är mer seriösa letar där). Sedan är det ju inte lek att sälja bil privat i dessa prisklasser... Många vill ju inte ta chansen o köpa en bil för så mycket pengar och inte få nån direkt garanti |
|
|
Priset är inte direkt lågt heller. Sedan finns det en inbyggd motsättning att betala nästan 150KSEK för en fem årsmodeller gammal bil som gått nästan 20 000mil. |
|
| Som alltid så är det en prisfråga... | |
| Är det inte så att den bara dyker upp när man säker på just "530ia", de flesta kanske bara bemödar sig söka på "530 touring" eller kort och gott "530"? | |
|
Som sagt, bättre bilder. Bilen ska vara nytvättat och foto vältaget. Lägg även in bilder på inredningen. Beige skinnklädselär är snyggt (om det inte är slitet) och ska visas. Håller med Jabbal, smyg in "530" och "touring" i annonstexten för bättre sökresultat. Söker man på 530 så hittar man inte 530i med blockets sökmotor. Priset kanske är i högsta laget. Men börja med en väl utformad annons och sänk priset efter hand. Racerbilen: Länk |
|
735 |
Jabbal har rätt! Därav kanske många inte "ser" den. Sen tycker jag som ovanstående att fler bilder saknas, man vill gärna se fler vinklar plus naturligtvis hur den ser ut inuti. Speciellt med tanke på det beiga schiiiiinet som kan se ganska olika ut beroende på skötsel. Jag tycker priset verkar vara ett rimligt annonspris och slutpris 10´ ner. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag håller med, bättre bilder, av med kroken och tvätta bilen, en bild snett framifrån så man ser faceliftlyktorna, en som du har snett bakifrån, en-två stycken inifrån kommer att göra underverk. priset är inte helrätt men inte helt fel heller, kanske får pruta ner den till 135' pga mätarställningen, men du ska nog inte behöva sälja den för hundringen.... sökmöjligheterna är superviktiga. jag missade att skriva ut BMW i rubriken när jag sålde min 525 touring -05 i våras, och det ringde inte en enda person på tre veckor, eftersom den inte gick att hitta när köparna sökte efter "BMW 525". när jag kom på mitt misstag och ändrade annonsen så var bilen såld på 8 dagar, och det var en bil som kostade 350 + kkr. mvh Johan |
|
Tack för alla tips... Ska försöka ändra annonsen så fort som möjligt. //Oskar |
|
|
Blockets sökfunktion suger.. Söker man på BMW 540 så får man med allt från diskmaskiner till upprostade saabar och alla andra modeller i BMW familjen.. ( Alla J***a bytesförslag i botten ) Skulle nog gissa på att byt bild.. Prova även en annons med bild i din lokala dagstidning.. SÅlde en pickup en gång.. var ute på blocket i 2 månader.. *crickets* Ute i lokalblaskan och var såld efter 3 da'r.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.