|
|
|
|---|---|
|
Hej Nej det är inget race på gång... Jag undrar bara om ni får plats med div barnutr i era E36:or. Eller bör man leta vidare efter en E34. Är det fäll/delbart baksäte i E36? mvh | |
| I Touringen går det fint! Vår vagn skulle dock aldrig gå in i en sedan eller coupé. | |
|
Hej Sorry... Jag menade sedan i första hand. mvh |
|
| Fällbart baksäte är extra utrustning på E36. Vet inte hur vanligt det är. | |
|
Det går bra med barnvagn och barnstol i en e 36 Coupe.. Vi har till och med kvar växlare och slutsteg i bakluckan...Var lite orolig när jag skulle i med barnstol modell större(9 kg+) till denna sommar, men det gick bra.. Så nu behöver jag inte känna någon stress med att sälja bilen.... Varför offra körglädjen??? Kan tillägga att M3an är bättre att ha tex barnstol i än vad vinterbilen (traktor 740) är.. Barnstolen funkar både bak och fram... För att det skall gå bra med barnvagn skall man såklart ha tysk kvalite även på barnvagen.. Teutonia //M |
|
| Äger en 318 Touring -96:a som används för att frakta (förutom familjen) ett stycke Teutonia barnvagn, den trehjuliga varianten. Det fungerar, det gör det, men inte mycket mer än så tycker jag. Det blir jävligt trångt och mycket mer än vagnen får man inte in, om man inte fäller baksätet. Vi hade en Brio vagn innan, fyrhjulig, och det var samma sak där. Trångt och bökigt. | |
|
Jag har en E36 coupe. Får in vagnen, en stor Emmaljunga, genom att fälla en delen på baksätet och skjuta igenom ligg/sittvagnen där igenom en bit. Annars är det bara att ta av hjulen (vilket är skitsmidigt) och ha allt i bagaget. Vägrar göra mig av med beamern. Man måste inte ha en V-70 bara för att man har barn. Självklart är det smidigare men jag tycker definitivt att det är värt den lilla extra mödan. Har tom varit på lillsemester med allt packat i bagaget utan att fälla baksätet (mamma och knodde sitter bak vid längre turer). Man får bara skaffa diplom i packningsteknik. |
|
|
När jag lastar in våran barnvagn (Teutonia modell större) i bilen, så är det inte mycket utrymme kvar....och det är en e39 touring! Vagnjäveln är minst 1m lång, 70cm bred och 50cm hög. Hur faan kan ni då få in grejerna i en e36 coupe? Mvh Marin |
|
|
...längtar till sommaren, då e lillen så stor att man kan förpassa liggvagnen (Brio, modell större) till de sälla jaktmarkerna, skaffa en sittvagn och få in eländet i en coupé... Förresten, ni andra föräldrar: Jag e lite nojig för att airbagen ska lösa ut trots att den är urkopplad på aukt. BMW-verkstad. Någåo som har någon erfarenhet? |
|
|
Marin: Farsan har både en E34 och en E39. E39 suger vad gäller barnvagn. Du måste inse att det är det fällbara sätet som gör skillnaden. I E34 däremot går det att ställa vagnen bak utan att ta bort hjulen. Men som sagt E39 är ingen hit vad gäller barnvagn. |
|
| ...en Emmaljunga i E39 innebär ligg/sittdel i coupen. Det innebär att bilen helt plötsligt har blivit 2-sitsig. | |
|
Teutonia Techno går in i coupens baklucka utan att fälla sätet //M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.