AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.309

Hur monterar jag brandsläckare i en e34?

54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej!

Fick idag för mig att montera en brandsläckare under förarstolen i min e34, hade en liggandes hemma och tänkte att det kan ju vara bra att ha, så att man inte står med skägget i brevlådan om det skulle börja brinna. Har sökt i forumet men inte riktigt hittat något bra svar, jag har lokaliserat hålen som man ska fästa ställningen til brandsläckaren i. Men där tog det stopp, eftersom jag inte har BMW`s original släckare+hållare, så vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare. Konstruerade en egen ställning, men jag undrar hur jag ska fästa den i stolen? Provade att försöka dra i en M6 bult i hålet på stolen, men den var nån milimeter för lite i diameter. Undrar nu hur man ska kunna fästa något i det där hålen, och om de ens är gängade överhuvudtaget?

MVH
Andreas Dahlgren
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Dra en skruv igenom och fäst med en mutter på baksidan.

*BAWORAK*
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Men hur gör man det? Hålen går ju liksom in i stolen så att säga, man kan inte sätta en mutter på andra sidan utan att börja "klä av" stolens framkant, och det känns ju lite riskabelt att riskera lädrets passform på stolen? :/
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Du riskear inte lädrets passform. Inga problem, det finns mycket där under att spela på. Ta en spetsig mejsel, gör ett lite hål i lädret precis för hålen, sedan drar du genom en skruv och fäster på baksidan med mutter. KOmmer inte att röra sig och lädret tar ingen skada, utöver de två små hålen du gör. Vill du vara extra försiktig och skonsam mot skinet kan du mellan skruv och skinnet/hålet montera ett par o-ringar i gummi tex.

*BAWORAK*
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
ok, tack för svar. Är det någon som har en bild på en färdig installation, med en när bild på själva "skruvinstallationen" ?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag hade orginal släckare med fästa monterat på min Alpina förut. Ska se om jag hittar nåt art.nr.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Jag har en originalare under sätet på min 540 e34. Vet inte hur detaljerna ser ut i fästet man kan fota den till helgen om du är intresserad.

molle
Gemini__
Skulle gärna se lite bilder på hur det ser ut från fabrik. Funderar på att införskaffa mig en brandsläckare nämligen.

Tack på förhand.

Mvh:
Thomas
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
ja tack ja :D fota :D

MVH
Andreas
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Lagt upp några bilder Länk

Det ska tilläggas att den är eftermonterad på BMW.

molle
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
ah, cool, tack så innerligt för bilderna :D Misstänkte att det var så det satt a la bmw original. Det jag drar mig för är att göra hål i skinnet. Funderade lite på om man kunde liksom, haka av skinnet på undersidan av stolen, och sedan fästa det på stolens undersida, fast på baksidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.