AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
746

Montering av Defa

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tjena grabbar!

Våren skymtar i farstun. Nu ska bilen iordningställas för sommarhalvåret. Eftersom det är en importbil måste den förses med immobilizer, så jag har köpt ett Defa 840 komplett billarm; styrning av elhissar, C-lås, glaskross, motorhuvskontakt, dörrlarm.
Jag frågade på BRL vad en installation skulle kosta; 2000 SEK!! Det är helt uteslutet att betala de pengarna så nu undrar jag om det finns några andra sätt? Kanske har någon en monteringsanvisning?

God Vår! MVH Kjellen
Undrar om du inte behöver ett intyg som säger att larmet installerats av behörig installatör för att försäkringsbolaget ska bli nöjt.

Länk
Sagitt.f
Det är sant att du kan behöva ett intyg för installationen,men det beror också på vilket försäkringsbolag du har.Det kan nämligen räcka med att du åker och visar upp installationen för ditt försäkringasbolag,ring och hör.

Ha
40
Havre
328iA Coupé -96
Tjena!

Installerade larmet själv förra hösten. Kan hända att jag har kvar pappret där det står vilka kablar som styr c-lås, tändning m.m. Om du är intresserad kan jag försöka leta reda på det?!

Lovar dock inte att jag har det kvar...

ma
272
marbjo
325cab-91
ring kg knutsson så kan dom hjälpa dig med schema
dom har även ett supportnummer som jag tyvärr inte kommer ihåg men ring dom kanonsjyssta
Nu bryter jag lite här men, har ett defa 500x som fungera skit dårligt, det går inte att prorgamera i en ny frärr (ena pajade). Bilen bliknar inte så man låser den. Den larmar lite när den vill, har även skit dårlig räckvidd på fjärren.

Har dock lämnat in bilen på en verknsad som är larminstalatör av defa, de tog 1000 spänn och inte har det fungerat bättre för det inte, det rekomernderade mig att installera ett nytt larm,

Vad kostar ett nytt larm om man instalerar det själv. Har en polare som kan det, men han kan inte med mitt gammla larm.

/Nicke
br
22
brannvik
325IM -87
320IA -85
Hallo!

Jag köpte Defa 950S förra sommaren och det installerade jag själv! Inga problem! Har man bara instruktionsboken så är det inte alls särskillt svårt!

Men om det blir godkänt av försäkringsbolaget vet jag ej! Det finns väl bara ett sätt att ta reda på det? Ringa bolaget så får du se! Men som sagt det är inte svårt att instalklera själv men det är ju under förutsättning att man har instruktionsboken!

Lycka till!!

Mvh Brännwik

Jag gasar tills det rasar!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tack för alla svar grabbar!
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Hej. Köpte och installerade ett larm för några år sedan. Efter jag installerat larmet åkte jag till inköpstället och vi(jag & säljaren) gjorde ett funktionstest. Sedan fick jag ett skriftligt godkännande av säljaren.
När jag fick inbrott för visade jag det skriftliga godkännande för försäkringsbolaget och slapp följaktligen betala självrisken!

Mvh Henrik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.