|
|
|
|---|---|
|
Kan man få tag i vilken utrustning ens bil har? Kan en BMW-återförsäljare kolla i datorn med regnumret alla utrustningskoder till bilen eller? Man ser ju ofta i annonser där skriver ut alla utrustningskoder.. | |
|
Kolla under höger pass. säte, det ska sitta en lapp. |
|
|
Om du inte hittar någon lapp under sätet så är det bara att gå in till närmaste BMW reservdelar och uppge regnummret så ger dom dig en lista. /Fredrik |
|
|
Hej Har samma undran. Har dock inte kollar under sätet som jag lärde mig för 20s typ... :) Mailade Autovation bmw gävle igår morse om de kunde ge info om detta. Men de verkar inte läsa/svara sin mail så snabbt.... Mitt jobb är inte ett multinationellt företag, men vi svarar på mail inom nån timme iaf... :P |
|
|
Sparc: Skicka ett pm till mig med ditt chassinummer så löser jag det. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Masten: Tack, ska kika under sätet först. Blir efter 17.00. Jobbet först. :) |
|
|
Kikade förbi Autovation BMW Gävle idag och fick utskrift på min bils utrustning. 2 sidor att läsa. Är med på allt utom 2 punkter: 972 comfort package 981 comfort plus package Nån som vet vad dessa innebär? Fanns inte med på utrustningskodslistan.Länk Dessutom frågade jag om de kunde uppgradera luftmasse programvaran. Det kunde bli dyrt. Kör man en sån "patch" kan man bli tvungen att byta hårdvara för flera tusen. Han erbjöd sig att ringa nåt ställe i Sthlm för att kolla närmare. Mjukvaran kan vara bra, men att byta massa delar när bilen redan går bra är dumt. Hör inte hit, men ska nog hämta en whiskey nu! :D Freda kväll till ära. |
|
|
Ingen som har kläm på dessa 2 koder? Jag är nyfiken på vad de innehåller. 972 comfort package 981 comfort plus package Finns inte med på utrustningskodslistan. Mvh |
|
|
Sparc; Googlade lite på Comfort Package och hittar ingen konkret information. Men av det jag får fram kan det innebära bland annat PDC, avbländbar backspegel, farthållare, inre armstöd, mugghållare och regnsensor. Verkar få upp lite olika träffar beroende på vilken typ av bil det är. Antar att det är din 330 detta gäller? Sen vad Comfort Plus Package innebär, det är väl isf bara ännu mer lyx :) |
|
|
elmgren: Tack för svaret. Googlade själv oxå innan jag frågade här men kom inte heller fram till nån klarhet. De saker du nämner, minus mugghållare finns i min bil. Inte jordens viktigaste grej för mig att veta, men jag är lite nyfiken bara. Det är 330'n det gäller ja. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.